Nieuw deeltaxiconcept moet (her)intrede op taximarkt faciliteren
Veel zelfstandige taxichauffeurs hebben in de coronacrisis hun auto moeten verkopen of de lease of huur van hun voertuig moeten beëindigen. Nu het werk weer aantrekt, zijn zij veelal niet staat om een nieuw voertuig aan te schaffen. Een nieuw duurzaam deeltaxiconcept moet het mogelijk maken om een (her)intrede te maken op de taximarkt.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Om waterstof te produceren heb je ook veel energie nodig die dan wel emissie vrij opgewekt moet worden, anders heeft dat geen zin.
Zolang dat niet emissie vrij mogelijk is, ben je alleen de uitstoot aan het verplaatsen naar elders.
Een zero-emissie taxi bestaat niet zolang de stroom in de taxi opgeslagen niet zero-emissie is opgewekt.
Hoeveel CO2 per kWh elektriciteit?
aardgas: 0,198 kg CO2 per kWh. elektriciteit: 0,23 kg CO2 per kWh (cijfer dat varieert naargelang het land en ook doorheen de tijd, aangezien het berekend wordt in functie van de samenstelling van het productiepark) stookolie: 0,264 kg CO2 per kWh.
Dan komen de stroomverliezen bij het transport, infrastructuur e.d. nog bij.