Amsterdam krijgt gelijke regels voor alle taxi’s

Standplaats Amsterdam Centraal
Foto: TaxiPro (IJ)

Met de Agenda Taxi 2020-2025 gaat het Amsterdamse straattaxibeleid flink op de schop. Er komen gelijke regels voor de opstapmarkt en de bestelmarkt. Daarbij zal het beleid per deel van de stad verschillen en zal niet elke taxi op elk moment meer overal mogen rijden. Zo wil de gemeente een eind maken aan de ongezonde concurrentie om de taxiklant van de laatste jaren. Ook moet de taxisector minder gevoelig worden voor criminaliteit en moeten de maatregelen helpen om de leefbaarheid en luchtkwaliteit in de stad te verbeteren.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

21 reacties op “Amsterdam krijgt gelijke regels voor alle taxi’s”

Frans Ritzerfeld|20.10.20|08:01

Ik bedank de redactie om ons de mogelijkheid te bieden om ons, in alle objectiviteit en eerlijkheid, een keer te kunnen uiten, over de hedendaagse problematiek, het kan de burger toch niet ontgaan dat er miljarden belastinggeld worden verkwanseld, dit temeer omdat er duizenden Nederlanders afhankelijk zijn van de broodbanken, of het nu biomassa is of alle fossiele brandstoffen, alles stinkt naar corruptie.

Frans Ritzerfeld|19.10.20|04:40

De politiek moet een overgang laten plaats vinden en dit invoeren, natuurlijk kan dit niet op 1 dag, maar in principe zou dit binnen 10 jaren realiteit kunnen zijn, ieder consument wat nu een auto koopt moet de garantie hebben dat hij zeker van deze auto 10 jaren plezier kan hebben, dus dit geldt ook voor taxi’s, Professor Lugtigheid, TU Delft, schreef begin 2017 dat het mogelijk moet zijn binnen 2 jaren aan ieder tankstation dit product te kunnen kopen, niemand kan zich meer verschuilen.

Frans Ritzerfeld|19.10.20|04:29

Een zonnepaneeltje produceert uit lucht, let op uit lucht, 250 tot 300 liter waterstof per dag, een vrachtauto heen en weer naar Barcelona ca. 1200 liter diesel, op deze waterstofpoeder 350 kg.
Emissievrij, ga eens ervan uit dat er in Europa tussen 2 en 3 miljoen vrachtauto’s op de weg zijn, maar alles kan hierop lopen, luchtvaart, scheepvaart, energie centrales, industrie, alle vervoer over de weg, zelfs een E bike kan op deze krachtbron lopen, met deze wetenschap is alles achterhaald.

Frans Ritzerfeld|19.10.20|04:20

M.b.t. stikstof, 2 miljard gaat naar de boeren om ze uit te kopen en de stikstof te reduceren, voedsel hoort bij de primaire levensbehoeften, dus zijn broodnodig, een slimme boer pakt dit geld en vertrekt naar een derde wereldland, dit is nu de zelfvernietiging, c.q. omschreven, wat onze politiek aan het doen is, alle handel en industrie verplaatsen, en hun eigen werkgelegenheid kapot maken.
Er is globaal maar 1 oplossing, alle fossiele brandstoffen in de ban, dit zou een goed begin zijn.

Peter Vriens|18.10.20|21:44

Het is triest Frans.
De ambtenaren van ILenT zijn ziende blind en horende doof.
Je kan je afvragen of ze zich er van bewust zijn of nadenken over hun beleid de laatste 20 jaar.
En of deze heeft bijgedragen aan een gezonde taxi branche.
Het nut met de kosten van hun huidige regelgeving kunnen ze niet onderbouwen, wie eigenlijk wel.
Het heeft niets opgeleverd, in tegendeel.
Miljoenen over de balk gegooid en ze komen er ook nog mee weg.
Het zou een Item zijn voor Zembla om aandacht aan te geven.

Frans Ritzerfeld|18.10.20|07:55

Als toetje ben ik onschuldig uit mijn eigen land voor 204 dagen gedeporteerd en gedetineerd in totaal isolement in Frankrijk, omdat mijn passagiers vermoedelijk drugs hebben weg gebracht, ik heb nooit iets gezien of gemerkt, wij hebben taxi EU service, ik spreek hier over een vermoeden, ik stond in de weg, dit hebben ze ook gedaan met de joden in de tweede wereldoorlog, ze hebben mij gewoon op geruimd, by the waye, ik ben overal van vrij gesproken, ondertussen is wel mijn bedrijf geliquideerd.

Frans Ritzerfeld|18.10.20|07:41

Heel zuur is te moeten aanvaarden, dat onze voormalige Minister van Verkeer en Waterstaat Nelie Smit Kroes, dus de baas van de ILenT, voorzitter is geweest bij UBER, hier valt je toch niets meer in.
Zoals eerder omschreven, Nederland is zichzelf aan het vernietigen.
Waar hebben we het over, een klant van A naar B te brengen tegen een redelijke betaling, maar door de Staat gedicteerde regelgeving moeten de prijzen omhoog, daardoor is er sprake van oneerlijke concurrentie en klasse justitie

Frans Ritzerfeld|18.10.20|07:32

Gepresenteerd krijgen, 5 taxi’s in beslag genomen, 10 bekeuringen van € 1870,=, dit was om jullie allemaal bang te maken, dus stigmatiseren en machtsmisbruik, de bekeurinegen zijn allemaal op voorwaardelijk gezet, 2 taxi’s waren al terug, 1 taxi is verbeurd verklaard, 2 taxi’s werden op 18 Mei 2019 vrij gesproken, wegens gebrek aan bewijs, ze hebben wel bijna 2 jaren aan de ketting gestaan, over gelijkheid van rechten gesproken vergelijk dit nu eens met UBER, geen BCT, taxameter, vergunning, enz

Frans Ritzerfeld|18.10.20|07:23

O wee als je dan protesteert, met mij zijn zeggen en schrijven 7 inspecteurs bezig geweest van de ILenT, dit alleen al om het met list , leugens en bedrog verhaal BCT, buiten de inbreuk op de privacy moet iedereen bij een eventuele bekeuring op een deugdelijk werkende BCT, ze haperen van alle kanten.
Het doet vooral pijn dat de belastingdienst dit ook nog accepteert, dus m.a.w., ze dekken zich ook nog onder elkaar, dit is corruptie van de bovenste plank, waar wij op alle fronten de rekening.

Frans Ritzerfeld|18.10.20|07:11

De hele taxibranche is kapot gebureaucratiseerd door maar regeltjes en wetgeving te maken met het doel om zich vooral zichzelf in stand te houden, zelfs met inbreuken op de grondwet.
Onze democratie is veranderd in een dictatuur erger als de zwaarste vorm van communisme.
Rijst de vraag, hoe is dit zover gekomen, omdat we misschien een zwakke schakel zijn, er wordt niet opgetreden waar ze op moeten treden, ritten van 4 km waar € 30,= voor gevraagd worden, omrijden, enz.
branche is helemaal ziek.

Taxi Volendam|17.10.20|13:14

De gemeente wil een eind maken aan de ongezonde concurrentie, is goed plan.
Oorzaak van ongezonde concurrentie is te vinden in het vrijgeven van vergunningen door de overheid zelf, echter, niet alles is geschikt om vrij te geven.
Stop daarmee wanneer je een gezonde bedrijfstak wil.
Saneer de taxibranche.
Een beleid per deel van de stad is helemaal te idioot voor woorden.
Wie gaat dit controleren en hoe??
Of is het de bedoeling dat we nog eens 20 jaar met dit wanbeleid te doen hebben?

Peter Vriens|17.10.20|12:27

Regels, (voor de zoveelste keer) in 20 jaar op de schop.
Welke “deskundigen” krijgen nu weer de kans de gemeente te adviseren.
Is er garantie dat nieuwe regels nu wel gaan werken?
Nee natuurlijk, maar wij zijn degene die het moeten betalen.
Er is al €200 miljoen over de balk door een BCT die niet doet wat die moet doen.
Niets tot nu toe heeft gewerkt, Nieuwe tarief structuur, taximeters (dubbel systeem) printers, bct TTO’s.
Imago taxi gaat nog verder onderuit door erbarmelijke regelgeving.

Ali Ates|16.10.20|09:10

Door al die gejank van de tto taxichauffeurs komt de gemeente en de staat met nog meer absurte regels .
BBB. Jungle van regels ,helemaal geen effect op uber.

Electric cartel nul uitstoot.

Frans Ritzerfeld|15.10.20|19:40

Nederland is zichzelf aan het vernietigen, dit was een waarschuwing van Pim Fortuin, maar het gebeurd daadwerkelijk, het mooiste is dat er in werkelijk niemand voor aansprakelijk word gesteld, niet alleen de grote investeerders worden besodemieterd maar iedere belasting betaler.

Frans Ritzerfeld|15.10.20|19:32

€ 500.000 tegen stikstof, weer 5 miljard aan maatregelen tegen milieu, 2 miljard voor innovatie en er word weer op het verkeerde paard in gezet, ik heb hier nagenoeg alle politieke partijen, de Provincie Limburg, zelfs Eu-Parlementariër Frans Timmermans over bericht, en toen was alles stil, geen enkele reactie, triest voor woorden. Wat gebeurd er nu met de grote investeerders die eigenlijk allemaal dom worden gehouden, want met cq. omschreven wordt iedereen voor de achterlijk gehouden

Frans Ritzerfeld|15.10.20|19:22

In dit artikel worden ook weer de milieu eisen genoemd, terwijl alles al bijna 3 jaren panklaar is met waterstofpoeder zonder enkel risico, geen hoge druk tanks meer en met 50 kg. actieradius 12.000 km., 0 emissie, binnen 20 jaren de hele wereld schoon, iedere E-laadpaal en milieuvervuilende accu’s is weg gegooid geld, met deze wetenschap vraag ik mij werkelijk af waar onze politiek mee bezig is, zijn het niet de taxi’s, dan zijn het de boeren of de bouw wat aan gepakt word,info@taxifrans.nl

Frans Ritzerfeld|15.10.20|19:14

STOP MET ALLE PALAVER. Heeft er nu echt niemand in de gaten dat er niet gestopt word met nieuwe verziekende wet en regelgeving, in dit bericht word gesproken over nog maar 15 % straat taxi.
Dus we spreken over 85 % contractvervoer, daarvan is het meeste gesubsidieerd (concurrentie vervalsende staatssteun) kartelvorming van de bovenste plank en nergens op de hele wereld vertoond.
Gezien de geleden faillissementen in dit contractvervoer heeft het nog nooit voor 1 meter goed gewerkt. STOP.

Rik de Swart|15.10.20|15:25

Mee eens, problemen oplossen die er niet waren doe je door ze eerst te creeeren. Het ondernemersdiploma opnieuw invoeren is de enige juiste! En inderdaad iets strenger, vooral strenger controleren. Zolang iedereen maar als taxibedrijf aan de gang kan gaan blijft het dweilen met de kraan open.

Tjerk Vinckx|15.10.20|14:44

Wederom een een links gewauwel zonder enige vorm van zelfreflectie,het hoe en waarom waardoor deze branche volledig verrot is geworden. Gooi er maar een sausje integrale, intelligente, sturen op soorten en aantallen overheen. Dit alles doet mij denken aan Statsi en Securitate praktijken, ach dat waren ook de vriendjes van deze linkse gekkies in het verleden. Op 1 mei gezamenlijk de Internationale zingen met de vuist omhoog. Ambtelijke mafketels !!!

Clash Royale|15.10.20|14:27

Een oplossing voor een probleem wat er niet was.
Gewoon weer de ondernemers diploma’s invoeren en voor mij mogen ze ook nog wat moeilijker gemaakt worden.
Op die manier los je het landelijk op.

Paul Dijkhuizen|15.10.20|14:16

Één set regels die het mogelijk moet maken om van die regels af te wijken qua tijd, plaats, uitstoot, en waar de taxi geregistreerd is. En dat om de markt veiliger en gelijker te maken… Dat waren ook al juist de doelstellingen bij het invoeren van de TTO’s… (Vrij naar George Orwell) All taxi’s are equal but some taxi’s are more equal than others… Een landelijke chauffeurskaart, verzekering en APK zijn nu ook al verplichtingen. De criminaliteit aanpakken, dat is waar het aan schort.