Campagne rij2op5 breidt zich uit

In navolging van Amersfoort en Utrecht eerder dit jaar, sluiten tien bedrijven in Driebergen/Zeist zich aan bij de campagne rij2op5. Met deze campagne sporen bedrijven hun werknemers, die op fietsbare afstand wonen, aan om vaker naar het werk te fietsen.
Door de samenwerking met bedrijven wordt de doelgroep direct bereikt en kunnen collega’s elkaar stimuleren om te gaan fietsen. De campagne is vanuit de belevingswereld van de automobilist ontworpen en bestaat uit:
• fietsstimulering door bedrijven;
• communicatiecampagne in woord en beeld;
• fietsservice met onder meer persoonlijke reisadviezen en een proef met elektrische fietsen.
Onderdeel van de campagne is een proef met de E-bike, die de deelnemers aan het einde van het programma meekrijgen. Werknemers die met de auto komen mogen een maand lang een e-bike proberen. Dit is mogelijk gemaakt door een tal fietsfabrikanten. Ook de bestaande fietsers worden in het zonnetje gezet. Zij ontvangen een award en worden gevraagd om als ‘ambassadeurs van de fiets’ de oren en ogen voor de campagne rij2op5 te zijn. Dit in de rol van fietsmaatje, inspirator, vraagbaak en tipgever.
rij2op5 is een driejarige campagne, die gestart is op 31 maart 2010 en inmiddels loopt bij 30 bedrijven in Amersfoort-Noord en Utrecht-West. Daarnaast wordt met de Taskforce Mobiliteitsmanagement gewerkt aan een opschaling van rij2op5, met als doel een landelijke campagne in het voorjaar van 2011. Dit najaar sluiten ook nog 20 bedrijven in Houten en Hilversum aan.
rij2op5 is een initiatief van de Fietsersbond in samenwerking met VNM en mede mogelijk gemaakt door de provincie Utrecht en het BRU.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.