Interview

RTC-directeur maakt zich zorgen over absurde taxiprijzen: ‘Het is een trieste zaak’

RTC-bestuurder Perry van Ham
RTC-bestuurder Perry van Ham. Foto: Olivier Smits

Taxichauffeurs in de regio Rotterdam vragen soms woekerprijzen aan jongeren die een taxi bestellen in de nachtelijke uren, veelal na een avondje stappen. Dat stellen lokale politieke partijen als Leefbaar Rotterdam en Lokaal Onafhankelijk Schiedam. Beide partijen stelden hier al eens vragen over. Perry van Ham, uitvoerend bestuurder bij de Rotterdamse Taxi Centrale (RTC) erkent het probleem en maakt zich er grote zorgen over. In een uitgebreid gesprek met TaxiPro gaat hij verder in op deze problematiek. “Helaas hebben wij er zelf ook mee te maken.”

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

6 reacties op “RTC-directeur maakt zich zorgen over absurde taxiprijzen: ‘Het is een trieste zaak’”

Peter Vriens|24.02.23|11:07

De BCT zit verplicht in iedere taxi.
Daarin worden gegevens, die Stef Bouwhuis aangeeft vast gelegd om o.a. absurde prijzen te voorkomen.
Dat werkt dus niet en controle daarop is nauwelijks mogelijk.
De taxibranche zodanig reguleren zodat je in een normale diensttijd je kost kan verdienen is misschien een optie?

Broos Broos|23.02.23|17:18

Rtc medewerker spreekt over “boefjes”, alsof het n paar kwajongens zijn die een snoepje bij de plaatselijke kruidenier om de hoek pikken…. dit zijn gewoon doorgewinterde, intimiderende, oplichters! Bij een vergrijp gelijk de samenwerking stopzetten en bij alle instaties aanmelden. Aangifte doen bij de politie en chauffeurspas laten innemen. Dit soort gasten verbannen uit onze mooie branche!

Broos Broos|23.02.23|17:14

Medewerker van rtc spreekt over “een paar boefjes” in de chauffeurs groep, alsof ze een snoepje stelen bij de lokale kruidenier om de hoek. Dit zijn schandalige praktijken, diefstal, oplichting ten top! Niet alleen de samenwerking stop zetten met deze chauffeurs maar ook gelijk de chauffeurspas innemen en voor t leven uit de branche verbannen.

John Jacobs|23.02.23|17:04

Ook by rtc worden de klanten opgelicht en het probleem is dat de klanten toch betalen
Ik had nog klant in mijn taxi die had €125 betaald zuidplein naar spijkenisse

Goed visitekaartje

Stef Bouwhuis|23.02.23|16:43

Je zou in een marketing campagne moeten promoten dat professionele Taxibedrijven een 5 sterren kwaliteit leveren. Als een taxi dat naar jouw mening niet doet, maak dan na het uitstappen een foto van het kenteken van het voertuig (in een foto zit het tijdstip en een geolocatie) en stuur die naar een stedelijk centraal whatsapp adres met in het tekstveld de klacht. De beheerder van de brievenbus stuurt de vraag naar juiste TTO, Uber of Bolt en die moet dan binnen 2 werkdagen reageren op de klacht

Taylan giethoorn|23.02.23|14:11

Prijs bloemkool en paprika door het dak nieuws van de dag!!! waarom stelde Leefbaar Rotterdam nier hier over kamer vragen ????????