Vervanging systeemkaarten BCT in gang gezet

BCT Cabman
Taxiondernemers kunnen hun oude BCT inleveren, in ruil voor korting bij de aanschaf van een MDT. Foto: Cabman

In alle Boordcomputers Taxi (BCT) moet de G2-systeemkaart in maart 2023 omgewisseld zijn voor een G3-systeemkaart. Om opstoppingen te voorkomen kan de vervanging nu al ingepland worden. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

8 reacties op “Vervanging systeemkaarten BCT in gang gezet”

Rex Urban|19.08.21|13:01

Wat is het nut van een G2 of G3 kaart?
Heeft te maken met betrouwbaar opgeslagen data in je BCT, (certificering )
Zolang je onbetrouwbare data in je bct kunt invoeren, heeft dat geen enkele zin, weggegooid geld dus.
De BCT ziet niet eens wanneer je bezet bent of niet, en nog veel meer niet.
Dat zijn o.a. de z.g. beperkingen die ILT ziet, en met een alternatieve BCT, zullen deze beperkingen er blijven.
Ik vrees dat U binnenkort wordt U ingehaald door de veel goedkopere zelfrijdende Taxi.

Rex Urban|19.08.21|12:22

Als voorbeeld eens naar de landen om ons heen kijken hoe het daar (goed) werkt.
Geen onbetaalbare/onzinnige veiligheid eisen aan Taxi apparatuur stellen, die niemand iets oplevert, behalve onzinnige onkosten, en werkverschaffing voor de ambtenarij dan.
“Er wordt door Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gezocht naar een alternatief”
Ook daar heeft Douwstra een punt, daar werkte de branche voor 2000 al mee,
met de z.g. Taxi Terminals, die door toedoen van ILT op de schrothoop zijn beland.

Eric van Dulst|19.08.21|12:22

Nou ja,ze zijn toch bezig met telefoon software,of gaat dat niet meer door?
Daar zag ik wel wat in. Die ouderwetse apparatuur cq bagger heeft mij al veel salaris door de neus geboord?? Alleen quipment komt een beetje in de buurt van kwaliteit maar is weer wat langzaam.

Eric T|19.08.21|11:34

Tis gewoon een pannenkoeken systeem en diverse partijen vullen hun zakken. Kan er niet meer van maken.

Duco Douwstra|19.08.21|11:25

Er is maar één systeem effectief fraudebestendig en dat is een landelijke centrale registratie van alle verrichtingen, zoals de Taxicentrale en overige grote bedrijven dat al vanaf dé Commodore 64 tijdperk deden. Kan iemand mij duidelijk maken waarom de IenM en ILT dat systeem als niet vanaf 2005 hebben gehanteerd. Cabman, Taxitronix en Quipment geven mij daar in persoonlijke gesprekken 100% gelijk in. Maar zij zijn ook meegezogen in de BCT concurrentie strijd. Criminele praktijken van???

Wout van Aken|19.08.21|11:01

Een nieuw systeem zou interessant kunnen zijn om onze storingsgevoelige bct’s te vervangen.
Nu moeten we eerst voor 2023 weer veel geld uitgeven aan een G2 kaart en daarna kunnen we voor veel geld misschien weer overstappen op een beter systeem.
Goede tijdplanning 🙁
Kunnen we die eerste stap niet overslaan????

Duco Douwstra|17.08.21|13:59

Kan iemand mij uitleggen waarom er 15 jaar geleden al niet gekozen is voor een landelijke databank server, waar alle verrichtingen van alle taxichauffeurs in Nederland centraal geregistreerd, volledig automatisch gecontroleerd en onder strenge afspraken gesanctioneerd konden worden. Dus niet zoals nu, dat sommigen pech hebben die tijdens een summiere krakkemikkige controle gepakt worden. Centrales werken al zo v/a. 1995 maar ILT prehistorisch of is het soms de werkgelegenheid van de inspecteurs?

Peter Vriens|17.08.21|10:28

Benieuwd wat dit nieuwe systeem de ondernemers uiteindelijk gaat kosten.
“Betrouwbare informatie gegenereerd worden” en effectievere uitvoering van het taxitoezicht” , heb ik meer gehoord, daar kun je vraagtekens bij zetten.
Alles wat handmatig ingevoerd moet worden kan onbetrouwbaar zijn dus van geen waarde.
De huidige BCT heeft geen enkel afgesproken doel bereikt waardoor het nut ervan niet aantoonbaar is.
Een nieuw systeem bouwen binnen 2 jaar? vergeet het maar!