Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal

Kiwa
Foto: Kiwa, aangeleverd door Margo Bosma

Volgens Kiwa zijn er dit jaar niet meer storingen aan BCT-kaarten gemeld dan in voorgaande jaren. En daar waar er wel storingen zijn, is de kans klein dat dit aan de kaarten zelf ligt. Dat blijkt uit de eerste analyses die Kiwa heeft laten uitvoeren op een aantal kaarten waar problemen mee zouden zijn.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

7 reacties op “Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal”

Ton van Dalfsen|25.12.20|10:42

Ook bij de hand gehad. Mijn kaart deed ook niets meer. moest hem van het kiwa opsturen. Maar wel nieuwe kaart aanvragen. KIWA onderzoekt dan waar het defect aan ligt. Als het aan de kaart ligt krijg je het geld terug van de nieuwe kaart. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!!! Net als ILT een criminele organisatie. 4 handen op één buik

Tim Vermeer|24.12.20|14:32

Ik had defecte chauffeurskaart. Opgestuurd naar KIWA waar ze constateerden dat de kaart geen problemen gaf. Moest nieuwe kaart aanschaffen, maar kon de oude niet terugkrijgen om hem nogmaals te proberen. Geen recht op de coulanceregeling, dus volle bedrag voor een nieuwe kaart mogen afrekenen.
Ik heb daarover vragen gesteld bij de Nationale Ombudsman. Er waren meerdere klachten over de KIWA bij hun binnengekomen, ze zijn deze aan het verzamelen en er wordt een zaak van gemaakt.

Taxi Volendam|18.12.20|21:22

Jan Zaaijer, destijds voorzitter KNV, heeft zijn leden voorgehouden:
Er moeten BCT’s leverbaar zijn van minimaal 4 fabrikanten die een BCT op de markt brengen.
Zo niet, dan is het project dood!
Ook het advies van stichting Privacy First was: locaties van chauffeurs door ILT niet op te slaan.
Er waren ook grote KNV leden, die belangen in de BCT fabricage hadden
Die konden niet gemist worden omdat anders de verplichte minimaal 50 % leden niet gehaald werd.
Geschoemel waar we de dupe van zijn.

Ton van Dalfsen|18.12.20|18:23

@ Taxi Volendam, Was het niet zo Dat er wettelijk gesteld was dat er 5 leveranciers moesten zijn?
En ILT op je dak? Criminele organisatie laat ik niet toe!!!!!!!!!!!

Taxi Volendam|18.12.20|15:04

Volgens Kiwa is de kans op storing in de kaarten klein.
Dan zal het aan de kaartlezer moeten liggen.
De fabrikanten geven elkaar meestal de schuld.
Maakt niet uit, omdat de ondernemer toch de klos is. Er is geen keuze / marktwerking bij aankoop van de BCT.
Daardoor wordt je gedwongen te betalen, anders ILT op je dak.
De hele BCT affaire hangt van leugens aan elkaar.
Dit kan allemaal in onze rechtsstaat.

Peter Vriens|18.12.20|14:19

Het Taxivervoer is 80% afgenomen de afgelopen 9 maanden.
Vanzelfsprekend worden dan minder storingen gemeld.
Dergelijke berichten kun je toch niet serieus nemen ?

Tjerk Vinckx|18.12.20|12:57

Voor een transparante analyse vermeld je het aantal storingen over het afgelopen jaar en de aantallen van voorgaande jaren, daarnaast vermeld je de naam van het zogenaamde gespecialiseerde bedrijf welk dit zogenaamde onafhankelijk onderzoek heeft uitgevoerd. WCeend keurt WCeend.
Sinds 2014 op de markt en nog geen 100% werkend systeem, pffffff