HTM twittert door

De proef die HTM de afgelopen zes maanden met twitter heeft gedaan, is volgens het bedrijf een succes. Daarom gaat HTM door met het informeren van haar reizigers via HTM_reisinfo op twitter, naast de andere bestaande kanalen.

HTM deed een proef met twitter gedaan om te onderzoeken of dit middel een toegevoegde waarde heeft bij het snel bereiken van reizigers in geval van plotselinge stremmingen en vertragingen.  Tijdens de proef zijn opbouw en inhoud van de berichten aangepast en zijn interne processen geoptimaliseerd om de berichten zo snel mogelijk te plaatsen. Binnen HTM is gebleken dat het ook voor het vervoerbedrijf zelf de snelste en effectiefste manier is om medewerkers, die onderweg zijn, op de hoogte te brengen van (zeer) actuele omstandigheden in de dienstverlening.  HTM heeft daarom besloten twitter te blijven gebruiken naast de andere middelen die HTM inzet om haar reizigers zo goed mogelijk te informeren. Het aantal volgers op Twitter stijgt nog dagelijks. De teller staat nu op bijna 4200 volgers. De verwachting is dit aantal in de tweede helft van dit jaar nog zal verdubbelen. Uit een recent gehouden telefonisch reizigersonderzoek blijkt dat de volgers voornamelijk jongeren zijn. Maar liefst 80 % van de volgers kent een hoge waardering en relevantie toe aan de tweets.
Vanaf 11 juli rijdt er een speciale ‘social media tram’ van HTM door Haaglanden. Hiermee wordt extra aandacht gevestigd op twitter als bron voor actuele reisinformatie en op de overige inzet van social media in de reizigerscommunicatie van HTM. Naast twitter is HTM namelijk ook actief op Facebook. Een zijde van de tram is dan ook voorzien van een verzameling ‘Tweets’; berichtjes die door HTM getwitterd zijn. Op de andere zijde van de tram hebben 50 Facebook-fans een plekje gekregen. Tijdens een speciale actieperiode in juni konden zij daarvoor zelf hun (profiel-)foto aanleveren. De tram rijdt een half jaar rond.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.