Campagne voor meer reizigers in streekvervoer

Meer betalende reizigers in het openbaar vervoer en de huidige klanten in het openbaar vervoer sterker binden. Dat hebben de provincie Zuid-Holland en de vervoerders Arriva, Connexxion en de Waterbus voor ogen met de nieuwe marketingcampagne ‘JIJ en IK reizen in Zuid-Holland’.
De campagne stelt niet het openbaar vervoer (OV) als product centraal, maar de klant, aldus de provincie. Publieksdoelgroepen werden geanaliseerd op leefstijlkenmerken en OV-voorkeuren. Dat leverde een selectie op van de kansrijkste doelgroepen voor marketing van het openbaar vervoer. De provincie en de vervoerders maken vervolgens via de campagnesite heel gericht aanbiedingen en acties bekend. De inhoud van de campagne wordt gedurende het jaar aangepast aan de seizoenen en het daarbij behorende openbaarvervoer-gebruik. Zo komen achtereenvolgens de thema’s ‘Het Nieuwe Reizen’, ‘Evenemententickets’, ‘Zomercampagne’ en de ‘Hartje-Stadcampagne’ aan de orde. ‘Het Nieuwe Reizen’ sluit aan bij het nieuwe werken, flexwerken en thuiswerken. ‘Evenemententickets’ koppelt openbaar vervoer aan evenementen. De ‘Zomercampagne’ is een combinatie van openbaar vervoer, kortingen en evenementen in de zomermaanden. De ‘Hartje-Stadcampagne’ combineert openbaar vervoer met kortingen bij het winkelen.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.