Van taxibedrijf naar MaaS-platform: inspannend maar kansrijk
Taxi Electric, het eerste volledig elektrische taxibedrijf in Europa, ging aan het begin van de coronacrisis failliet. Het maakte onder de naam Travel Electric een doorstart als aanbieder van Mobility as a Service (MaaS). Directeur Wouter Deelman noemt het een kansrijke stap, waarbij wel veel komt kijken.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
@ Jorg.
Het is op deze site al aangegeven:
Waar het aan schort is dat door zeg maar foute regelgeving een belangrijk deel van het Taxi vervoer uitgevoerd mag worden door een beperkt aantal bedrijven.
Het Maas-platform lost dat niet op, in tegendeel, de kosten ervan zijn hoog waardoor veel bedrijven deze keuze niet zullen maken.
Bovendien is er meer geavanceerde betaalbare Taxi Dispatch Software verkrijgbaar die veel aantrekkelijker is.
Door ondeugdelijke BCT wet is marktwerking verstoort.
Tja Peter de letters MaaS zijn weer eens gevallen, dat is een soort van natte droom op Taxipro.
Taxi Electric, het eerste volledig elektrische taxibedrijf in Europa ? Klopt dat ?
19 jan. 2011 — In de gemeente Utrecht rijden sinds gisteren 40 Greencabs ofwel groene taxi’s rond. Deze green cab taxi’s zijn volledig elektrisch en hebben …
GreenCab was zinkend schip met miljoenensubiside | Utrecht …
Waarom zou Travel Electric wel kansrijk zijn.