Taxiondernemers zien werk nog nauwelijks toenemen

Taxibord
Taxibord.

De meeste taxiondernemers in de opstap- en bestelmarkt én in het contractvervoer hebben de hoeveelheid werk nog nauwelijks zien toenemen sinds de laatste versoepelingen van de coronaregels. Ze geven verder in meerderheid aan weinig te hebben aan de sectorprotocollen voor veilig vervoer. Desondanks gaan en willen de meeste ondernemers voorlopig wel door. Dat en meer blijkt uit een enquête van TaxiPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

4 reacties op “Taxiondernemers zien werk nog nauwelijks toenemen”

Bennie de Wit|06.08.20|11:30

Inderdaad Gaby, want een taxi aanschaffen kost natuurlijk niets. Verder zijn verzekeringen gratis, telefoonkosten, internetkosten, personeel kost ook geen 23 euro aan loonkosten, belasting en pensioen, nee de 12 euro is natuurlijk netto. Verder zijn er geen tto kosten en overige bedrijfskosten die een bedrijf moet betalen. Verder betalen taxibedrijven natuurlijk geen btw, inkomstenbelasting en vennootschap belasting. De uren die een taxichauffeur stilstaat in de rij, zijn natuurlijk ook gratis.

Gerrit Zeevat|01.08.20|22:24

De taxiritten zijn mede zo duur omdat er de laatste jaren een overschot is aan aanbieders in de opstap- en bestelmarkt.
Als je gemiddeld 60% van je werktijd stilstaat moet je in die 40% proberen je salaris te verdienen.

Theo Hofman|29.07.20|16:16

Taxi´s duur? Naast aanschaf en afschrijving van de auto zijn daar: kosten voor de verplichte vergunning, kentekenplaten, boordcomputer met jaarlijkse keuring, printer, boekhouder, lidmaatschapskosten, allrisk-verzekeringen auto, inzittendenverzekering, ziekte- en arbeidsongeschiktheidsverzekering, bijscholing, werkkleding, chauffeurskaart, kvk, chauffeurskeuring, reparatie en onderhoud auto, brandstof, telefoon, loon, protectiemiddelen (dashcam), reserve ivm onvoorzien.

gaby de wilde|14.07.20|14:31

Ik heb 2 keer in mijn leven een taxi genomen. Het is gewoon veel te duur. Ik fiets 22 km in 45 minuten. Mijn uurloon is 12 euro, meer dan de meeste taxichaufeurs. 9 euro kost het fietsen. 64 euro is echt belachelijk, waar blijft dat dan?

Het is net zo mysterieus als de sparibexpress, als ik daar iets bestel voor 9 euro komen ze het die zelfde 22 km brengen voor 2 euro en 50 cent. Daar begrijp ik ook niets van. Er is wel meer wat ik niet begrijp.