Kick-off nieuw campagnejaar ‘Brabant gaat voor NUL verkeersdoden’

nul_verkeersdodenMet de belofte van een aantal BN-ers hun ogen op de weg te houden en niet op hun mobieltje, lanceerde de provincie Noord-Brabant samen met een aantal overheden, politie en maatschappelijke partners het nieuwe actiejaar van de verkeersveiligheidscampagne ‘Brabant gaat voor NUL verkeersdoden’.

De campagne moet weggebruikers bewuster maken van hun eigen rol in het verkeer. Het komende jaar staan alle acties en projecten in het teken van alertheid.

In de afgelopen jaren hebben is met de publiekscampagne ‘Brabant op weg naar NUL verkeersdoden’ vooral aandacht besteed aan de kwetsbare doelgroepen in het verkeer: fietsers, jonge bestuurders en ouderen. In 2016 ligt het accent extra op een oorzaak van ongevallen bij alle doelgroepen: het gebrek aan alertheid.
Veel ongevallen ontstaan volgens de provincie doordat weggebruikers zich laten afleiden. Door een telefoon die niet uitgezet is tijdens het rijden, door te what’s appen op de fiets. En soms word je ook onbewust afgeleid.

De betrokken partners (provincie, gemeenten, Rijkswaterstaat, politie, en maatschappelijke organisaties) zetten hun handtekening onder het nieuwe Brabants VerkeersVeiligheidsPlan met de plannen en accenten voor de periode 2016-2020. Na het jaar van alertheid in 2016 wordt de komende jaren met de publiekscampagnes extra ingezet op ‘clean’ zijn in het verkeer, snelheid en zichtbaarheid.

De campagne NUL Verkeersdoden Brabant is in 2012 van start gegaan om het bewustzijn van weggebruikers over hun eigen rol in het verkeer te vergroten.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.