'Eigen kracht model'

Doelgroepenvervoer Barendrecht wacht renovatie: nieuw vervoerssysteem op komst

Rolstoelbus. Foto: iStock / Martin Bowra
Foto ter illustratie. Foto: iStock / Martin Bowra

Het vervoerssysteem, waar de gemeente Barendrecht gebruik van maakt als het gaat over doelgroepenvervoer, wordt stevig gerenoveerd. Dat maakt zorgwethouder Miranda de Hoop bekend op de website van de gemeente. Zo maakt het Wmo-vervoer de overstap naar het zogeheten ‘eigen kracht model’. Komende zomer moet het nieuwe vervoerssysteem klaar zijn voor gebruik.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

3 reacties op “Doelgroepenvervoer Barendrecht wacht renovatie: nieuw vervoerssysteem op komst”

Peter Vriens|05.04.23|11:42

@ vd Heuvel.
Is leerlingenvervoer, B.v. in Den Helder, laten uitvoeren door een bedrijf uit Ede efficient dan?
De lokale vervoerders staan buiten spel en veel hebben daardoor het loodje gelegd.
Beschikbaarheid van een “Taxi in de provincie” laat als gevolg hiervan veel te wensen over.
We zijn overgeleverd aan snorders w.o. belbussen en dergelijk vervoer, en met name in de incourante uren is helemaal geen taxi meer beschikbaar.
Aanbesteden is tevens onnodig duur geworden daarmee overbodig.

Rex Urban|05.04.23|10:43

@ Dick. Wat je aangeeft: in 1 straat op 3 verschillende adressen, gebeurt juist nu.
Er is meer als doelgroepenvervoer.
Daar zit een betere mogelijkheid in passagiers te combineren, als ze dat willen natuurlijk.
Wil je een taxi voor jou alleen : ook goed, maar die zal iets duurder zijn.
Dan moet wel ieder taxibedrijf voor elke opdrachtgever ritten kunnen, DUS MOGEN RIJDEN, zoals zonder aanbestedingen 25 jaar geleden. Niets nieuws.
Met hulp van planning systemen kan dat zeker doelmatiger!

dick vd heuvel (voetbalanalist)|04.04.23|13:37

Dus in principe betekent het model Barendrecht, dat de klant zelf het bedrijf uitkiest waar hij mee vervoerd wil worden
Dus zouden er in 1 straat op 3 verschillende adressen omstreeks dezelfde tijd 3 taxi’s van 3 verschillende vervoerders die alle 3 naar bijvoorbeeld Erasmus ziekenhuis moeten
Lekker efficient en prima voor het milieu
Enige voordeel is dat de vervoerder nu zelf de ritten kan plannen,i.p.v. een ander die dat deden eerst
Nou dat scheelt weer een hoop frustratie