Hoe ga je om met agressieve taxipassagiers?

Daklicht taxi. Foto: iStock / Byoung Joo
Daklicht. Foto ter illustratie. Foto: iStock / Byoung Joo

In de taxi komen geregeld geweldsincidenten voor, zowel verbaal als fysiek. Hoe kan je als chauffeur het best handelen in dit soort dreigende situaties? Agressietrainer Jannie de Jong vertelt hier alles over. Zij helpt al meer dan veertig jaar onder meer vervoerders met omgaan met agressie.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

6 reacties op “Hoe ga je om met agressieve taxipassagiers?”

Jorg|10.01.22|20:07

Dan heb je toch gewoon de verkeerde werkgever, niet alles en iedereen over een kam scheren.

Anouke Auteur|08.01.22|21:15

En als zo’n iemand dan een klacht over je indient omdat je een reactie hebt gegeven, is de chauffeur de pineut. Want wat voor onzin een klant ook mag zeggen het is altijd jouw schuld. Het ontbreekt de chauffeur volledig aan vertrouwen en steun van de werkgever. Je staat overal alleen voor en hoe je het ook oplost, je hebt het altijd verkeerd gedaan… Iedere taxichauffeur kan je over de meest idiote dingen die je met klanten meemaakt vertellen. Maar steun en/of begrip zul je niet ontvangen.

Duco Douwstra|06.01.22|11:05

Wat een slap geklets, duidelijk dat deze z.g.n. trainer nog nooit midden in de nacht met een totaal doorgedraaide passagier te maken heeft gehad. Soms zijn ze dronken of gewoon agressief, probeer een een stad o.i.d. naar de dichtstbijzijnde taxistandplaats te rijden en roep dat hulp in, dat heb ik heel veel jaren geleden een paar keer gedaan, vanuit Utrecht naar Amsterdam. Als ik niet vertrouwde op een goede afloop reed ik naar de eerste de beste standplaats en zij dat ik niet verder mocht.

Clash Royale|04.01.22|10:15

De klant die me fysiek aanraakt mag van geluk spreken dat ik de taxi niet tegen een boom parkeer met 100kmh.

Wat een onzin dit verhaal.
TaxiPro ga is schrijven over dingen die er echt toe doen!
Of doe iets voor de chauffeurs.

Jorg|03.01.22|15:18

Maar Peter, “Nog beter is om te zeggen dat je het gedrag ervaart als beledigend, kleinerend of neerbuigend.”
dat helpt pas echt.

Peter Walgreen|03.01.22|12:39

Deze mevrouw slaat wel erg veel wartaal uit, zoals bij fysieke agressie de agressor bij de volgende halte er uit laten halen, door wie?
Deze mevrouw heeft er geen flauw benul van hoe dit in/met een taxi werkt.