‘Taxibedrijven moeten niet meer tegen verlieslatende tarieven rijden’ 

DVG, kantoor, franchisegever, taxiorganisatie, vervoerder

De coronacrisis heeft grote impact gehad op het contractvervoer. Waar de tarieven eerder voorzichtig stegen en de nadruk iets meer op kwaliteit kwam te liggen, is het aantal aanbieders van contractvervoer door corona toegenomen en staan de tarieven opnieuw stevig onder druk. Volgens Wim Brouwer, directeur van de landelijke franchiseorganisatie DVG, is deze situatie niet langer houdbaar. Hij pleit ervoor dat taxiondernemers niet meer tegen verlieslatende tarieven rijden. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

6 reacties op “‘Taxibedrijven moeten niet meer tegen verlieslatende tarieven rijden’ ”

Ton van Dalfsen|26.11.21|11:16

Helemaal eens met Duco, Peter en Henry.
Hr Brouwer heeft jaren hun franchise ondernemers voor een te lage prijs mee laten doen. En de meeste er van zijn nu inmiddels failliet. Ik kan er een boek over schrijven wat er gebeurde toen ik nog bij zo’n franchise onderneming werkte. En die onderneming is inmiddels failliet. Ze hadden nooit met DVG in zee moeten gaan.

Marco van der Spek-Stikkelorum|26.11.21|09:11

k vind het een te gemakkelijke conclusie dat het instrument voor selectie (lees offerteuitvraag) als oorzaak wordt aangewezen. Ja een instrument wat in de basis voor het stellen van concurrentie bedoelt is zal zeker ook een bijdrage hebben, echter het gaat veel meer om het aantoonbaar leveren van kwaliteit dan er boekwerken over schrijven . Zeker als in de praktijk daadwerkelijke uitvoering niet strookt met de beloften die op papier zijn gedaan

Marco van der Spek-Stikkelorum|26.11.21|09:10

Soms lees je artikelen met veel verwondering en verbazing.Nog redelijk recent daagde ik namens een aantal lokalen overheden de markt uit om met een objectief meetinstrument te komen voor het wegen van de kwaliteit. Alle partijen gaven aan hier geen invulling aan te kunnen of willen geven. Daarnaast had AIM er goed aan gedaan om ook een vertegenwoordiging van de overheid op te nemen. (Dat geldt overigens voor meer organisaties die pretenderen voor de belangen van de vervoerssector op te komen)

Henry van der Aa|25.11.21|20:58

Wat een farce > NIET MEER TEGEN VERLIESLATENDE TARIEVEN RIJDEN kijk eens goed naar de kwaliteit en de uitvoering <
Daar wil ik het voor vandaag bij laten Mijnheer Brouwer trek je plan

Peter Vriens|25.11.21|17:50

Niet meer verliesgevend ?
Waarom werkte de DVG eerder wel mee aan verliesgevend vervoer?
Je moet veel boter op je hoofd hebben om nu te verkondigen dat je niet meer verliesgevend moet werken nadat je zelf niet anders gedaan hebt.
Dat heeft veel ondernemers de kop gekost die niet blij met dit verhaal zullen zijn,
ook leden van franchiseorganisatie DVG.
En dat allemaal met gebruik van een verplichte BCT, die juist voor eerlijke concurrentie zou moeten zorgen.
Een soap mag je wel zeggen.

Duco Douwstra|25.11.21|13:50

Er is niet één ondernemer die uit luxe tegen verlieslatende tarieven taxivervoer wil verrichten, maar de problemen zijn al ontstaan bij en door de invoering van de aanbestedingen. Veel ondernemers moesten kiezen tussen failliet gaan of door nood gedrongen doormodderen met verlies. Maar de oplossing lees ik niet, of je bedrijf sluiten en het werk weggeven aan de grotere ondernemers die via gespecialiseerde advocaten wel contracten kunnen binnenhalen