Nieuw deeltaxiconcept moet (her)intrede op taximarkt faciliteren

Rentacab
Foto: Gamis El Bouakili

Veel zelfstandige taxichauffeurs hebben in de coronacrisis hun auto moeten verkopen of de lease of huur van hun voertuig moeten beëindigen. Nu het werk weer aantrekt, zijn zij veelal niet staat om een nieuw voertuig aan te schaffen. Een nieuw duurzaam deeltaxiconcept moet het mogelijk maken om een (her)intrede te maken op de taximarkt.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

2 reacties op “Nieuw deeltaxiconcept moet (her)intrede op taximarkt faciliteren”

Peter Vriens|06.10.21|16:33

Om waterstof te produceren heb je ook veel energie nodig die dan wel emissie vrij opgewekt moet worden, anders heeft dat geen zin.
Zolang dat niet emissie vrij mogelijk is, ben je alleen de uitstoot aan het verplaatsen naar elders.

Peter Vriens|06.10.21|16:23

Een zero-emissie taxi bestaat niet zolang de stroom in de taxi opgeslagen niet zero-emissie is opgewekt.
Hoeveel CO2 per kWh elektriciteit?
aardgas: 0,198 kg CO2 per kWh. elektriciteit: 0,23 kg CO2 per kWh (cijfer dat varieert naargelang het land en ook doorheen de tijd, aangezien het berekend wordt in functie van de samenstelling van het productiepark) stookolie: 0,264 kg CO2 per kWh.
Dan komen de stroomverliezen bij het transport, infrastructuur e.d. nog bij.