ILT pakt onderkant taximarkt harder aan en leidt inspecteurs anders op

Simulatiecontrole ILT
Ter illustratie. Foto: ILT

De coronacrisis heeft niet alleen invloed gehad op de taxibranche, maar ook op toezichthouder Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Voor een nieuwe lichting inspecteurs werd een nieuwe opleidingsmethode bedacht: simulatieoefeningen. Ook wordt er in coronatijd gewerkt aan de aanpak van de onderkant van de taximarkt.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

9 reacties op “ILT pakt onderkant taximarkt harder aan en leidt inspecteurs anders op”

Duco Douwstra|09.06.21|08:39

Schultz van Haegen haar man heeft van de Kiwa 2,8 miljoen euro ontvangen, omdat de Minister alle winstgevende activiteiten geruisloos en gratis voor 40 jaar had overgedragen aan de Kiwa, die daarna de tarieven ging verdubbelen tot verviervoudigen (reisbladen touringcar van € 17,00 naar € 76,00) het is alles bij elkaar een grote criminele incestueuze bende. Beste “inspecteurs” eerst 50 jaar lang de taxibranche opzadelen met monopolist SDU en nu de nog criminelere Kiwa.Onderzoek eigen integriteit

Peter Vriens|04.06.21|10:51

Nog een vraagje aan ILT.
Hoe ga je eerlijke concurrentie bevorderen en uitbuiten bestrijden tussen schatrijke Taxi platforms en Taxi boertje’s , met amper €2000 omzet per maand?
Geef eens aan en onderbouw hoe gevaarlijk een extra uurtje rijden dan wel is.
Zolang dit niet helder is zou je niet moeten beweren of suggereren dat de Taxi onveilig is.
Je ben dan bezig je eigen werkgelegenheid in stand te houden over de rug van een onderbetaalde Taxi ondernemer, stemmingmakerij, meer is het niet.

Peter Vriens|04.06.21|10:37

Juist door het beleid van ILT is de Taximarkt met name in de steden gevoelig voor criminele activiteiten geworden. (ondermijning, criminele organisaties enz.)
Wanneer ILT dat niet wenst te onderkennen kan dit niet opgelost worden.
ILT heeft er aan meegewerkt door kamer leden onjuiste voorlichting te verstrekken.
Met de BCT zou het tot het verleden behoren, niet dus.
Nu 15 jaar later gaan deze onbetrouwbare dienders hun eigen mensen opleiden.
ILT, Ga voor de spiegel staan, transparantie svp.

Tjerk Vinckx|04.06.21|00:04

@ Paul – de groene weide-, hmmmmm waarom werd dan de Wet Openbaar Bestuur inzake het KIWA contract getorpedeerd door u collega’s en de toenmalige Minister Schultz huppuldepup ? Dat was toch een mooi moment om deze schaapjes terug te leiden vanuit de duistere verdorde corrupte weide naar de zonnige groene weide van de transparantie. Ondermijning, criminele organisatie, marktverstorende activiteiten, nou Paul je bent goed ik op de hoogte van je eigen organisatie !!

Duco Douwstra|03.06.21|19:59

Het afschaffen van de vakbekwaamheid was de volgende misdadige actie dat was noodzakelijk zodat alle taxichauffeurs als ZZP-er zonder enig sociaal vangnet voor Uber konden gaan rijden. Zonder de belemmeringen van de BCT had Uber in Nederland geen schijn van kans gehad. De BCT leveranciers waren al bezig met soortgelijke producten, bizar dat maar weinig mensen dit allemaal niet hebben waargenomen. Maar ga maar eens praten met Cabman enz. of ik gelijk heb.

Rex Urban|03.06.21|17:23

Zoals we weten is nut van controle op rij en rusttijden, eerlijke concurrentie, doordoor veiliger vervoer d.m.v. gebruik van de BCT niet verwezenlijkt.
Paul heeft tegen beter weten in de BCT destijds geïntroduceerd.
Nu Taxi Chauffeurtje spelen, omdat hen blijkt dat de BCT niet werkt, wat overigens te lezen is in de 0 en 1 meting van 2017 – 2019 en de update die daaruit volgende ook niet.
Hoe lang gaat deze kolder door?
Pak de Taxiwet aan, oorzaak nr:1 gaos in Taxiland.

Duco Douwstra|03.06.21|11:53

Nu hebben jullie 17 jaar achter de feiten aangelopen, is er nagenoeg geen controle op de rij en rusttijden mogelijk en weten jullie in de verste verte niet wat er zich afspeelt. TaxiPro zou eens een WOB verzoek moeten doen m.b.t. de boeten over de afgelopen 15 jaar op de rij en rusttijden. Daaruit zal overduidelijk blijken dat er 200 miljoen BCT investeringen in het riool zijn beland en het tegenovergestelde is bereid van wat de eigenwijze “beleidsmakers” wilden bereiken. Sukkels dat zijn het

Duco Douwstra|03.06.21|11:48

Beste Paul van Verstraten echt ongelofelijk wat een verhaal, om te rechtvaardigen hoe eigenwijs, stompzinnig en misdadig de ILT al decennialang alleen maar bezig is om haar eigen werkgelegenheid te handhaven en achter de feiten aan te lopen. Als jullie in 2005 naar mij hadden geluisterd en een server hadden geïnstalleerd die alle gegeven van de voertuigen met een blauw kenteken zou registreren met daaraan intelligente software gekoppeld, dan had de ILT efficiënt betrouwbaar beleid verwezenlijkt

Johan Zevenbergen|03.06.21|11:04

Wellicht kunnen ze de heren dan ook een paar dagen met wat illegale taxi,s meesturen.