OV-loket nog twee jaar door

Het OV-loket waar reizigers met klachten terecht kunnen kan nog twee jaar door. Reizigersorganisatie ROVER krijgt daar voor subsidie van V&W.

Het OV-loket is het meldpunt voor ov-reizigers die vragen hebben over hun rechten en plichten of niet weten waar ze met hun klacht over het openbaar vervoer naartoe moeten. Na een wat moeizaam begin functioneert het OV loket inmiddels goed, aldus minister Eurlings. ‘Men heeft de basisprocessen op orde en is nu bezig met consolidatie, met verbetering van de samenwerking met de OV-bedrijven en met verbetering van de eigen kwaliteit.’ Daarom wil de minister ROVER opnieuw een subsidie verlenen voor het OV loket. Dit keer voor een periode van twee jaar. Na die periode is de OV-chipkaart landelijk ingevoerd en zullen eventuele kinderziektes van deze kaart inmiddels genezen zijn. Mogelijk leidt dit ertoe dat het aantal klachten drastisch daalt. Dat kan aanleiding zijn om het OV loket opnieuw te overwegen’, aldus Eurlings. Maandelijks krijgt het loket nu zo’n 700 klachten te verwerken.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.