Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien
Deelmobiliteit komt maar niet van de grond in Zwolle. Slechts weinig inwoners maken gebruik van het scooteraanbod en het regent klachten over parkeeroverlast. Gevolg: drie van de vijf bedrijven die in 2022 een vergunning kregen, hebben zich al teruggetrokken. Het gemeentebestuur heeft een plan opgesteld dat deelmobiliteit een zetje in de rug moet geven. Aanbieders willen echter in de eerste plaats subsidies zien.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Die zin over die buslijn slaat de spijker op z’n kop. Deelscooters zijn perfect om te kannibaliseren op goede openbaar vervoer-verbindingen. Die worden daardoor (nog) minder rendabel. Ze zijn helemaal niet goed als oplossing voor buitengebieden met slecht ov. Dat staat ook letterlijk in het rapport van de gemeente Amsterdam over deelmobiliteit. De aanbieders willen graag in De Pijp verhuren maar niet in de uithoeken van Nieuw-West…