Eerste aanzet voor versterking Rotterdams metro- en tramnet

Tram RET bij Coolsingel (bron: Rick Keus)
Beeldbank RET, vrij te gebruiken

De RET, de gemeente Rotterdam en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag willen het metro- en tramnet in de regio Rotterdam versterken. Ze hebben acht uitgangspunten op papier gezet die de basis vormen voor een toekomstplan voor het metro- en tramnet van 2030.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Yvonne Ton

1 reactie op “Eerste aanzet voor versterking Rotterdams metro- en tramnet”

Pat Rick|04.04.22|14:34

Zo’n integrale benadering zou ook mogen voor Metropoolregio A’dam (MRA). In MRDH wil men al een concurrent zijn voor de auto en binnen een groot deel van MRA zou men binnen 1 uur moeten kunnen reizen, met metro als backbone en tram/HOV als feeders. Metrolijnen niet alleen naar Hoofddorp, maar ook naar Zaanstad (via Havenstad), Almere (IJmeerlijn naar Zuid) en vanaf Zuid naar Zandvoort (leer lessen Hoekselijn). Graag MBKA rekenen met meer dan 2 Euro voor liter Euro95 en extra voor verontreiniging