Dienstregeling veerdienst tussen Texel en Den Helder weer op orde
Vanaf deze vrijdag vaart veerdienst TESO weer met twee schepen tussen Texel en Den Helder. Dat meldt de rederij op de eigen website. Door het uitvallen van een van de twee boten sinds medio september liepen de wachttijden nu en dan flink op, tot bijvoorbeeld vier uur op vrijdag 23 september.
De veerdienst liet eerder weten dat de Texelstroom tijdelijk uit de vaart was genomen na een storing en niet 100 procent duidelijk was wat de oorzaak was van die storing. “En die duidelijkheid willen we wel hebben voordat we dat schip inzetten, om de veiligheid van de reizigers te kunnen garanderen”, zei een TESO-woordvoerder destijds.
President-commissaris van TESO, Franck van Broeck laat weten dat de oorzaak van de technische storing inmiddels achterhaald en verholpen is. “De technische dienst heeft na lang zoeken de oorzaak van het zeer ingewikkelde technische euvel gevonden. En, minstens zo belangrijk, ook een oplossing om herhaling te voorkomen.”
Duurdere kaartjes
De veerdienst vaart vanaf vrijdag weer volgens de oorspronkelijke dienstregeling. Reizigers moeten alleen wel meer betalen om de boot te gebruiken. De sterk gestegen kosten, onder meer van brandstoffen, maken het voor TESO noodzakelijk om, voor het eerst in tientallen jaren, de tarieven in 2023 te verhogen. Voor automobilisten wordt een kaartje 4,75 procent duurder. Het normale tarief gaat naar €39,-, tijdens daluren €26,- uur. Voor Texelaars de halve prijs daarvan. Voor voetgangers en fietsers blijft de prijs hetzelfde.
Lees ook:
- Veerboot naar Ameland probleemkind van de Waddenzee
- Veerpont bij Brakel uit dienst na aanvaring vrachtschip
- Gratis veerdienst als alternatief voor kapotte Calandburg
- FNV met Blue Amigo in gesprek over werkdruk
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?