DVG callcenter opent nieuwe vestiging in Bemmel

Het DVG callcenter heeft een tweede vestiging geopend in Bemmel, in de buurt van Arnhem. Door deze uitbreiding is DVG beter in staat om de ritaanvragen van twee grote vervoerprojecten doelmatig aan te nemen en af te handelen.

Het eerste callcenter van DVG staat in Rijen. In augustus 2016 is DVG begonnen met de uitvoering van AVAN, Aanvullend Vervoer Arnhem-Nijmegen. Voor dit project plant en coördineert DVG vervoer in de regio Arnhem-Nijmegen voor reizigers die geen gebruik kunnen maken van het reguliere openbaar vervoer. Binnen AVAN hebben negentien gemeenten in de regio Arnhem-Nijmegen gezamenlijk hun doelgroepenvervoer aanbesteed, waarbij gekozen is voor scheiding van regie en vervoer. DVG stuurt binnen dit geheel acht verschillende taxibedrijven aan.

Twee grote vervoersprojecten

De uitbreiding van het callcenter is onder meer noodzakelijk ter voorbereiding op het nieuwe schooljaar 2017/2018. Vanaf dat moment zullen er namelijk nog eens 1.000 extra leerlingen vervoerd worden in de regio.  Vanuit de locatie in Bemmel verzorgt DVG ook de planning van het AVAN. Sinds 1 januari 2017 verricht DVG de coördinatie van het Zittend Ziekenvervoer voor de coöperatie VGZ UA (VGZ, Univé, IZA, IZZ en UMC). Teneinde de ritaanvragen van beide vervoersprojecten op een efficiënte wijze te kunnen verwerken, worden deze op beide locaties van het callcenter aangenomen en afgehandeld.

Op het callcenter in Rijen zijn in totaal 45 medewerkers werkzaam, die werken in wisselende diensten. In totaal zijn er in Rijen achttien werkplekken. Op de nieuwe vestiging in Bemmel zullen in wisselende diensten tien mensen werkzaam zijn.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.