HTM gaat reiziger vermaken

De HTM start als eerste openbaar vervoer bedrijf in Nederland met een garantiecampagne voor haar reizigers. Zo garandeert HTM dat ze niet te vroeg vertrekken bij de halte en dat ruim 95% van de bussen en trams rijdt volgens dienstregeling.
Verder gaat HTM het ov-reizen in november ‘leuker maken’. Zo kan er zomaar ineens een mimespeler naast de OV-reiziger zitten. Of er staan muzikanten op een tram of bushalte. Op verschillende dagen, op verschillenden tijden en op verschillende locaties worden reizigers zomaar verrast met de professionele acts. In november deelt HTM ook  Feel Good Flyers uit met Dubbeldekkerdrop. Later in de maand zullen Zwarte Pieten speculaas uitdelen. In de Feel Good Flyers staat nuttige reisinformatie van HTM over onderwerpen zoals werkzaamheden, OV-chipkaart en de nieuwe jaardienst. Reizigers kunnen via een antwoordstrook ook ideeën aandragen om de dienstverlening op een hoger niveau te brengen. De leukste reactie beloont HTM met onder meer theaterkaartjes.
Daarnaast start HTM als eerste openbaar vervoer bedrijf in Nederland met een garantiecampagne voor haar reizigers. HTM geeft zeven garanties:

1. Wij vertrekken niet te vroeg bij de halte
2. Ruim 95% van onze bussen en trams rijdt volgens dienstregeling
3. De laatste bus of tram rijdt altijd
4. Onderweg informeren wij u altijd over de route en halten
5. Onze Klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar
6. Reisinformatie en dienstregeling zijn altijd gratis verkrijgbaar
7. Op uw vraag of reactie krijgt u binnen drie weken antwoord

Overigens, helemaal nieuw is het idee niet. Eerder bedacht Qbuzz al ‘zeven beloften’ aan de klant:

1. Uw bus vertrekt nooit te vroeg
2. Uw chauffeur helpt altijd
3. Veiligheid staat altijd voorop
4. Acutele reisinformatie in de bus
5. Onze bussen sluiten aan op de trein
6. Schoon reizen
7. De Qbuzz tegemoetkoming

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.