Veel meer taxi’s verzekerd door De Vereende

Daklicht taxi, snelweg. Foto: 36clicks | iStock
De toename in het aantal ritten valt tegen, ondanks NS-staking. Foto: iStock/36clicks

Bij verzekeraar De Vereende is het aantal taxiverzekeringen in 2019 gestegen van 800 naar 6.300. Dat betekent dus dat steeds meer taxiondernemers een beroep moeten doen op dit vangnet voor schadeverzekeringen. De Vereende werkt samen met de taxisector aan het terugdringen van de schades in de markt.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

10 reacties op “Veel meer taxi’s verzekerd door De Vereende”

s yalin|30.05.20|14:22

Kom op taxi chauffeurs en ondernemers begin meteen met tegenwerking neem actie. ga protesteren in denhaag voor de monopolie/kartelvorming van verzekeraars in nederland die bewust weigeren taxi’s te gaan verzekeren door de reguliere verzekeraars anders kunnen zij niet van 6300 gevestigde taxi ondernemers in nederland vette pot gaan verdienen.

Henry van der Aa|22.05.20|09:30

Kartelvorming nieuwe stijl ….
Alliance Insurance > heeft in Nederland gewoon het monopolie door gegeven aan “de Vereende”
Andere keuze is er niet / vrijwillig verplicht /en iedere Taxi-Ondernemer weet dit ….
Het KNV is of was er mee bezig maar door de Corona is het waarschijnlijk op een laag pitje komen te staan
Er zijn in Europees verband misschien toch nog mogelijkheden > Taxi-Direct zou een begin met een prachtige naam zijn
35 jaren schadevrij en geroyeerd zonder opgaaf van reden

Aad Hofman|20.05.20|14:27

Het is niet zo dat je als je bij de Vereende verzekerd moet worden, je een groot schadeverleden hebt.
Maar de “normale”verzekeringsmaatschappijen willen geen taxi’s meer verzekeren.
Na 25 jaar bij onze verzekeraar verzekerd te zijn geweest, werden wij bij vernieuwing van een taxi er gewoon uitgegooid. En dit met 80% no-claim.

Ton Van Dalfsen|16.05.20|11:59

airport-taxi vervoer heeft wel een goed punt. Uber apart verzekeren. MAAR, Hoe weet je nu of hij alleen voor Uber rijdt of niet? Dan zou Uber al zijn kenteken data gegevens aan de Vereende moeten overleggen. Maar dat zullen ze niet doen in het belang van hun aangesloten zogenaamde zzp-ers

Peter Walgreen|15.05.20|14:24

Je kan altijd een schade rijden door eigen schuld, maar als het bijvoorbeeld binnen 2 jaar weer gebeurt de premie fors verhogen en bij nog meer schades door eigen schuld dan uit de verzekering.

airport-taxi vervoer|15.05.20|13:40

Aparte verzekering voor Uber taxi’s zou al een hoop schelen. Alsof het in het belang van de Vereende is om de schade sterk terug te dringen !

airport-taxi vervoer|15.05.20|13:37

Dus wij moeten geloven dat de Vereende zich inspant om de schade terug te brengen? De enigste oplossing is om Uber auto’s apart te verzekeren.

Clash Royale|15.05.20|13:28

Klopt niet helemaal.
Er zijn de laatste jaren veel meer campers geregistreerd omdat het goedkoper is in verzekering en wegenbelasting.
En daardoor worden veel campers gebruikt voor dagelijks verkeer.
Daarbij wat zijn veel kilometers.
Het eene taxi bedrijf droomt van 1000 km per week per auto.
Het andere rijd er 800 per dag daar word niet naar gevraagd bij het afsluiten van een taxi verzekering.

Rodney Barten|15.05.20|13:01

@ Clash: Met een camper word in het algemeen niet zoveel km gereden, dus is het wel logisch dat je daar minder voor moet betalen. Of wilt u de vakantiegangers laten betalen voor de schades die worden gereden in de taxi?

Clash Royale|15.05.20|12:12

Niet normaal meer de verzekering van een taxi.
Smeer de verzekeringen uit over elkaar en de schadelast word minder.
Een camper allrisk verzekeren met 10 sv jaren is maar 8% van de taxi verzekering.
Krom als het maar zijn kan.
En dan ook nog bij de vereende moeten verzekeren.
Wanneer gaan we eens samen spannen in de taxi wereld.
Misschien dat Duco nog wat kan betekenen daarin.