Amsterdam

Wethouder Van der Horst zet handtekening onder nieuw convenant voor uitstootvrij taxivervoer

Wethouder Melanie van der Horst
Wethouder Melanie van der Horst heeft vrijdag haar handtekening onder het nieuwe verdrag gezet. Foto: Roos Trommelen

Wethouder Melanie van der Horst (Verkeer, Vervoer en Luchtkwaliteit) heeft vandaag, samen met vertegenwoordigers uit de taxibranche, haar handtekening gezet onder een nieuw convenant voor uitstootvrij taxivervoer in 2025. Volgens de gemeente sluit nagenoeg de hele taxibranche in Amsterdam zich aan bij deze eerder uitgesproken ambitie. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

4 reacties op “Wethouder Van der Horst zet handtekening onder nieuw convenant voor uitstootvrij taxivervoer”

Peter Gortenmulder|29.09.22|11:25

Het moet allemaal groen. Enig idee welke grondstoffen er nodig zijn om een elektrische auto te maken. De eindgebruiker ziet alleen maar dat hij denkt goed bezig te zijn. Dan hebben we nog een ding. Er moet nog een aansluiting komen. Sommige bedrijven gebieden zitten nu al aan de max. Nu 14 taxi’s. Deze allen vervangen kost ongeveer 1 1/2 miljoen. Stroom is heel erg duur. Dus de taxiprijzen gaan zeker met 25% omhoog. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde chauffeur hier mee akkoord gaat.

Cederic Schonbaum|29.09.22|10:54

Helemaal eens met taxi Volendan. Wij rijden al jaren op LPG zelfs met onze diesels, ja dat kan echt. Taxi pro heeft hier zelfs nog een artikel over geschreven. Helaas wordt iedereen gedwongen electrisch te gaan zonder dat er over de gevolgen wordt nagedacht.

Taxi Volendam|27.09.22|11:41

De diesel heeft onterecht met een slecht imago te kampen.
Het is te lezen in de Telegraaf hedenmorgen.
Nieuwere diesels zijn zelfs schoner dan Benzine auto’s.
Cng of Lpg wordt al helemaal niet genoemd door Mevr.van der Horst.
Het is weer de bekende stemmingmakerij.
Wanneer je de transport kosten/verliezen, en andere nadelen van electriciteit er bij optelt is electrisch rijden niet aantrekkelijk nog afgezien van alle extra kosten.
Die moet de eindgebruiker betalen.
Heeft snorder geen last van!

Peter Vriens|24.09.22|13:50

auto’s worden toegelaten op de Europese wegen wanneer ze voldoen aan regelgeving.
Die wordt gecontroleerd door de R.D.W. waaronder de uitstoot.
Wanneer iedere gemeente zijn eigen regels gaat eisen wordt het een puinhoop.
Bovendien moet electriciteit of waterstof geproduceerd worden wat ook vervuiling geeft.
Zolang er niet voldoende energie schoon opgewekt kan worden is het niet meer als verplaatsen van de uitstoot.
Amsterdam schoon, maar de bewoners bij energie centrale’s bekijken het maar.