Onderzoek naar kosten door verkeerd uitchecken OV-chipkaart
Vervoerders starten een onafhankelijk onderzoek naar het bedrag dat bij hen terechtkomt doordat reizigers moeilijkheden hebben bij het uitchecken. Zij doen dat op aandringen van de ANWB en reizigersorganisatie Rover. De vervoerders verwachten dit najaar met de resultaten van het onderzoek te komen.
Sinds de invoering van de OV-chipkaart is het uitchecken één van de grootste problemen en ergernissen bij het reizen met de OV-chipkaart. Reizigers vergeten bijvoorbeeld uit te checken, kiezen op een station het verkeerde poortje of paaltje. Ook krijgen ze soms te maken met apparatuur die buiten werking is. De reiziger is in de meeste gevallen een te veel betaald bedrag aan borg kwijt die hij niet gemakkelijk kan terugvragen.
Vervoerders
De ANWB en Rover willen dat er oplossing komt voor deze problematiek. Een onderzoek naar de omvang van probleem is daarvan een begin. De vervoerders die meedoen aan het onderzoek zijn NS, RET, HTM, GVB, Connexxion, Arriva, Veolia, Syntus, EBS en Qbuzz.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?
terug naar kaartjes en betaalbaar houden. veeeel te duur de chipkaart en werkt bijna nooit met uitchecken.
Ben ik ook erg nieuwsgierig naar!!