Keuze voor een vervoerder bij de reiziger leggen: slim of inefficiënt?
Een van de manieren waarop taken en rollen verdeeld kunnen worden binnen het doelgroepenvervoer is door de regie bij de reiziger te leggen. Bij dit aansturingsmodel kiest de reiziger zelf voor een vervoerder. Biedt deze werkwijze vooral voordelen of is het inefficiënt? Jacky Lodewijks, senior adviseur bij Forseti, geeft antwoord.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Door al die aanbestedingen zijn vele kleine familie taxibedrijven verdwenen. De keuze zou ook bij de reiziger moeten zijn. Wat Hr Lodewijks met Riet en Piet bedoelt gebeurt heel weinig. de gemeentes moeten eigenlijk met de lokale bedrijven en ZZP-ers in onderhandeling gaan. Er valt best wel een goede prijs uit te komen. EN geen klachten. Iedereen een PERSOON GEBONDEN BUDGET geven. Als je als reiziger er door bent? helaas dan heb je als reiziger niet goed gedaan
Het wiel is al uitgevonden Jacky Lodewijks Forseti.
De automatisering begon in 1997, vrijheid van vervoer keuze verdween.
Er is behoefte aan vervoer in het hele land, ook in de uihoeken 7 dagen 24 uur.
Los dit nu maar eens op zonder vrijwilligers Jacky.
Iedereen heeft recht op profesioneel vervoer uitgevoerd door profesionele bedrijven zoals voor 1997.
Zonder dolgedraaide regelgeving graag, waardoor het echt goedkoper kan.
De keuze hoort bij de reiziger, zoals voor de aanbestedingen.
Door het aanbesteden is keuze verdwenen met gevolg dat veel bedrijven het loodje hebben gelegd.
U begrijpt het al, buiten de steden zijn er geen bedrijven meer overgebleven en is de keuze zeer beperkt. in de avonden en weekenden al helemaal niet meer.
In Vaals starte voor 2000 het “Vaals” systeem, Kaaten met KM / geld er op, door de kaart lezer. veilig Prima!
Mede door toedoen van bedrijven als Forseti is dit om zeep geholpen.