Kamerdebat

KNV pleit voor andere aanbestedingsprocedure leerlingenvervoer

Bertho Eckhardt
KNV-voorzitter Bertho Eckhardt. Foto: TaxiPro

Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) wil dat het leerlingenvervoer op een andere manier wordt aanbesteed. Dat heeft voorzitter Bertho Eckhardt vorige week laten weten, tijdens een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer. Tijdens dat gesprek ging het vooral over de huidige problemen die momenteel spelen binnen het leerlingenvervoer en over eventuele oplossingen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

11 reacties op “KNV pleit voor andere aanbestedingsprocedure leerlingenvervoer”

Stevie W|21.10.22|12:42

Is dit het Ton van Dalfsen Forum ?

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:59

Hr Eckhardt. Luister ook eens naar de kleine ondernemer ( LOKAAL) Er is meer dan je wordt wijs gemaakt.
Ik zit al meer dan veertig jaar in het vak en ben erin geboren. En dit verhaaL van hem maakt mij kwaat

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:52

Hr Eckhardt denk alleen aan zijn grote leden. Wil je meer leden? moet je ook aan dit denken. LUCRATIEVER

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:48

Maar ja, Lokaal is weg geconcurreerd door de grote jongens. Begon jaren geleden met de NZH die Jonk ( hortsik ) overnam. ( NZH is nu Connexxion ) de rest weten jullie. de andere snoven ook tot nu aan het grote verliesgevend geld. Tot op heden heeft het nog niet winstgevend gemaakt. de ene dook onder de ander met de prijs om het te HEBBEN.

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:41

Denk dat Heer Eckhardt die tijd niet kent en/of hij houd de hand boven het hoofd van zijn grote spelers/leden boven het hoofd.
Wil je goed en kwalitatief vervoer? LOKAAL

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:38

In de jaren 70 hadden wij dat in Uithoorn en het werkte. Chauffeurs hoefde alleen op de weg te letten voor de veiligheid. Bewijs van goed gedrag volstaat met een rij test erbij.
Wij lieten in die jaren 70/80 een kostenberekening maken wat een busje per jaar zou kosten incl het personeelslid en overhead kosten. Beetje winst erbij en een mooie prijs komt daaruit. En de gemeente betaalde dat ook. Want ze wisten dat ze kwaliteit kregen. Meer dan nu

Ton van Dalfsen|21.10.22|00:32

Weg met aanbestedingen. Net als vroeger het vervoer door de plaatselijke taxionderneming laten uitvoeren.
En hierbij ook weg met de eisen voor een chauffeurs diploma ( beperkt ) voor het leerlingenvervoer.
Voorheen werd het ook gedaan door welwillende mensen die graag wat wilde bijverdienen.
Men wil nu wel maar zien tegen die eisen op. Weer examen halen terwijl je gepensioneerd ben en graag wat wil bijverdienen. Gemeentes zouden dan begeleiders op de busjes moeten instaleren via stichtingen

Peter Vriens|19.10.22|15:59

Je moet je niet laten uitknijpen.
Nee zeggen wanneer het loon je niet aanstaat, en ander werk zoeken.
Nee zeggen kunnen bedrijven ook doen, i.p.v. te laag inschrijven.
Bestek met idiote onbetaalbere eisen er in eist zijn tol.
Het lijkt dezelfde kant op te gaan als schiphol, dadelijk staat alles stil waardoor de passagiers gedwongen thuis zitten door wanprestatie van beleidsmakers.

Paul Baas|19.10.22|08:38

De problemen zijn het resultaat van het beleid van gemeentes om zo goedkoop mogelijk leerlingen te vervoeren, het draait altijd om geld. De chauffeurs zijn de sluitpost en worden al jarenlang uitgeknepen. Terwijl zij een belangrijke en verantwoordelijke schakel in de keten vormen.

Piet Engelen|18.10.22|09:37

Meer loon helpt niet altijd maar aanbesteding beter aanpakken

Gerrit Misdorp|18.10.22|00:44

Kom eerst eens met een serieus loonbod
Schrapen gaat niet meer bij het personeel is de rek er ook uit
En geen ritmakelaars meer toestaan