Onvrede

Taxibedrijven Oost Gelre niet blij met project AutoMaatje

ANP - AutoMaatje
Vrijwilligers rijden met minder mobiele mensen in project AutoMaatje. Foto ter illustratie. Foto: ANP/Roger Dohmen Fotografie

In de gemeente Oost Gelre is eind november een pilot gestart, genaamd AutoMaatje. Dat is een vervoersservice waarbij vrijwillige chauffeurs minder mobiele plaatsgenoten vervoeren. De vrijwillige chauffeur, die voor de ritten gebruikmaakt van zijn eigen auto, krijgt een bedrag van € 0,35 cent per kilometer. Verschillende taxibedrijven die werkzaam zijn in Oost Gelre, zijn daar op z’n zachtst gezegd niet blij mee, zo meldt Elna.nl. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

4 reacties op “Taxibedrijven Oost Gelre niet blij met project AutoMaatje”

Rob Krabben|19.12.22|20:01

Wil wel eens weten wat de KNV en de I en LT hier van vinden?, als dit als een vlek over Nederland zich gaat verspreiden dan kunnen wij dan toch ook zonder opleiding en BCT meter weer gaan rijden?

Piet Engelen|15.12.22|15:33

bij ons in t dorp rijden 5 busjes die oude mensen ophalen en naar zorgboerderij brengen
de chauffeurs hebben allemaal GEEN taxi pas geen EHBO en geen reanimatie cursus gedaan ik heg en moet dit ieder jaar weer bijscholen schandalig dat dit mag.

Gerard Boink|14.12.22|22:07

De taxilobby lijkt me inmiddels een achterhoedegevecht. Met de komst van Uber, Bolt en andere aanbieders is een beroep als taxichauffeur wellicht niet meer maatschappelijk relevant. Met uitzondering wellicht van ziekenvervoer, speciaal onderwijs en vergelijkbaar groepsvervoer. Je zou het kunnen vergelijken met het halsstarrig vasthouden van de rechten van stokers op locomotieven door de Britse vakbonden toen de spoorwegen al hoog en breed hadden afscheid genomen van stoomlocomotieven. Kansloos!

Peter Walgreen|14.12.22|13:14

En weer worden de taxiondernemers gedupeerd, schandalig gewoon wat ook deze gemeente weer doet!
Het lijkt me toch overduidelijk dat het ILT hier moet ingrijpen, anders hoeven de reguliere taxibedrijven zich toch zeker ook niet meer aan allerlei regels te houden?