Tranzer timmert internationaal aan de weg

Adyen voor treintickets: een revolutionaire aanpak voor internationale treinreizen

Tranzer Paul Haarman
Business Development Manager Paul Haarman is trots op de internationale ontwikkeling die Tranzer het afgelopen jaar heeft doorgemaakt. Foto: Tranzer

In een jaar vol dynamiek en innovatie heeft het Nederlandse mobiliteitsplatform Tranzer opvallende stappen gezet. OVPro sprak met Paul Haarman (42), Business Development Manager bij Tranzer, over het afgelopen jaar, de ambities voor het komende jaar en de ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit.

Het jaar stond in het teken van onder andere internationalisering. Zo was Tranzer nauw betrokken bij de ontwikkelingvan het Duitsland-ticket (een digitaal treinabonnement dat maandelijks € 49,- kost en waarmee je door heel Duitsland kan reizen), en is het bedrijf gevraagd om eenzelfde soort systeem in Frankrijk op te zetten.

Verder breidde Tranzer zijn diensten uit in verschillende landen met nieuwe samenwerkingen. “We werken sinds dit jaar samen met Air France en in januari volgt British Airways”, vertelt Haarman trots. “Deze luchtvaartmaatschappijen bieden treintickets aan als alternatief voor korte vluchten en wij zorgen voor de techniek hierachter. Zodat reizigers het als simpel en eenvoudig ervaren.”

‘Cheaptraintickets’

Een ander hoogtepunt van het jaar is de lancering van de International Sales Portal. Dit platform stelt consumenten in staat om treintickets eenvoudig te vergelijken en direct aan te schaffen. “Hiermee wordt het kopen van treintickets door heel Europa aanzienlijk vereenvoudigd. Je kan het zien als Cheaptickets.nl of Adyen, maar dan voor treinkaartjes. ‘Cheaptraintickets’ is misschien wel een leuke naam”, zegt Haarman lachend.

“Veel reizigers lopen tegen het probleem aan dat ze best met de trein naar bijvoorbeeld Berlijn of Barcelona willen, maar niet goed weten waar ze hun ticket moeten kopen”, vervolgt hij zijn uitleg. “Wij hebben een verzamelsysteem opgezet waarin we alle aanbieders van internationale treintickets samenvoegen. De software achter het systeem vergelijkt de tickets en geeft je de goedkoopste of snelste optie.”

Mobiliteitskaart

In 2024 hoopt Tranzer de Mobiliteitskaart aan de man te brengen. Hiermee wil het bedrijf de frequente reiziger en forens beter van dienst zijn. “De mobiliteitskaart, gebaseerd op EMV-technologie, is een kaart op je telefoon die meerdere diensten aanbiedt in abonnementsvorm. Het is je NS-business card en parkeerkaart in Ă©Ă©n”, aldus Haarman. De ontwikkeling van de kaart startte in 2023, volgend jaar hoopt Haarman dat er 20.000 kaarten actief zijn.

Naadloze en duurzame mobiliteitservaring

Tranzer ziet digitalisering als de sleutel tot een duurzame toekomst in de mobiliteit. Door reizen met de trein e  ciĂ«nter te maken, wordt niet alleen de gebruikerservaring verbeterd, maar draagt het ook bij aan het verminderen van de CO2-uitstoot. Het platform blijft innoveren om een naadloze en duurzame mobiliteitservaring voor reizigers te garanderen.

Terwijl 2023 zijn einde nadert, staan ze bij Tranzer klaar om het komende jaar met enthousiasme hun diensten verder te ontwikkelen. Met de Mobiliteitskaart, de International Sales Portal en een groeiend internationaal bereik, belooft Tranzer de mobiliteitssector verder te transformeren. “We willen reizen gemakkelijker, duurzamer en innovatiever te maken voor iedereen”, besluit Haarman.

Onderwerpen: ,

Auteur: Tranzer