Personeelstekort

Meldpunt voor klachten nieuwe dienstregeling in Zeeland

Connexxion Zeeland
Connexxion-bus in Zeeland rijdt door de duinen. Foto: Connexxion.

Met ingang van de nieuwe dienstregeling van bussen op 27 augustus 2023 in Zeeland is er ook een meldpunt voor klachten in het leven geroepen, dat meldt de provincie Zeeland op haar website. De provincie houdt de situatie nauwlettend in de gaten en heeft intensief contact met Connexxion.

De nieuwe dienstregeling heeft grote impact op de reizigers, zo stelt de provincie. Connexxion en de gedeputeerde Harry van der Maas hebben aangegeven zich sterk in te spannen om voor iedereen een geschikte oplossing te vinden. “Ik betreur het ten zeerste voor de reizigers die getroffen worden door deze aanpassingen. In deze situatie heeft Connexxion ervoor gekozen om een betrouwbare dienstregeling te handhaven, wat beter is dan een dienstregeling met onverwachte uitval van ritten”, aldus Van der Maas. De oorzaak voor de nieuwe dienstregeling ligt net als elders in het land bij een tekort aan chauffeurs.

Communicatie

Ritten die niet langer met de reguliere bus worden uitgevoerd, worden zo veel mogelijk vervangen door de haltetaxi. Er is afgesproken dat de geannuleerde ritten en de alternatieven duidelijk gecommuniceerd worden naar de reizigers, zowel op fysiek als digitaal gebied: in reisplanners, op de website, in bussen en op de haltes.

“Het minimaliseren van de impact op de reizigers is van groot belang. Daarom worden ritten die niet meer met de reguliere bus worden uitgevoerd, zo veel mogelijk opgevangen met de haltetaxi. Kwalitatief vervoer voor reizigers op de betreffende routes staat voorop”, aldus de gedeputeerde voor mobiliteit.

Klantenservice

Voor problemen en klachten kunnen reizigers telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Connexxion (de partij achter het meldpunt) of het klachtenformulier op de website invullen. Een woordvoerder van de vervoermaatschappij laat desgevraagd weten nog geen zicht te hebben op het aantal klachten dat er over de nieuwe dienstregeling is binnen gekomen en wat de strekking hiervan is. “Rapportages heb ik na een dag helaas nog niet. Per maand rapporteren wij de klachten intern.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Merijn van Merrienboer