Gemeente Den Haag wil af van waterstoftaxi’s in doelgroepenvervoer
Waterstof krijgt steeds meer voet aan de grond in de taxibranche. In de gemeente Den Haag, waar momenteel zo’n zestig waterstoftaxi’s rijden, zal deze groei echter afgeremd worden. In de aanbesteding van het doelgroepenvervoer geeft de gemeente namelijk aan dat waterstof niet ‘groen’ genoeg is. Het rijden met waterstoftaxi’s wordt dan ook niet gestimuleerd.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Goh… was net aan het denken over de aanschaf van een nieuwe VIP-Touringcar https://www.vipbus.nl/ op waterstof omdat elektrisch nog onvoldoende actieradius heeft voor 95% van onze ritten. Als ik dit zo lees is er dus nog helemaal nog geen alternatief voorhanden om alle steden nog in te mogen, behalve dan elektrisch maar dat redden we met de te rijden KM’s niet. Paar jaar geduld dus nog met investeren…
Het zou m’n voorkeur hebben dat er in ons land 1 instantie is die de over de uitstoot van voertuigen toegelaten op de europese wegen beslist.
Niet zoals nu, dat onkundige gemeentebesturen en anderen die het voor het zeggen hebben, en met allerlei onzin hun eigen ego willen/kunnen op krikken.
Het gaat er toch om wat goed voor onze wereldbol is!
Een slechtere beurt kan de Gemeente den Haag met hun adviseurs niet maken.
Op naar het Maliveld.
Ambtenarij heeft weer een manier gevonden om een project de grond in te boren, dmv ” Tank-to-Wheel (TTW)” te eisen.
Ze zien liever de subsidiegelden verdwijnen in electrisch rijden met alle nadelen van dien.
Emissie verplaatsen van je wheel naar de (kolen) powerplant elders, dat is wat electrisch rijden nu veroorzaakt.
Je kan voorspellen dat je in de toekomst niet om waterstof heen kan.
Weet de gemeente Den Haag veel.
Bedrijven dwarsbomen die hun nek uitsteken geeft hen kennelijk een kick.
Waterstof produceren kost veel energie die dan wel uitsoot vrij opgewekt moet worden.
Dat is ook zo met electrisch rijden.
Waarom waterstof niet, maar electrisch rijden wel de voorkeur heeft zal voor iedereen wel een raadsel zijn.
Ook electrisch rijden is lang niet 100% schoon.
Eerst vervoerders laten investeren in waterstof auto’s
En vervolgens zeggen dat die auto’s niet meegeteld worden in de aanbesteding.
Leuke manier om te proberen om de prijs te drukken.
Want er zal dan misschien toch wel met die waterstof auto gereden mogen worden.
MAAR…
Lijkt inderdaad geen “zuivere koffie”
Het volgende politieke spelletje dus…..