Groen licht voor eigen vervoersorganisatie Gooi- en Vechtstreek

Taxi Hop Gooi- en Vechtstreek
Foto bij persbericht regio Gooi- en Vechtstreek

De regio Gooi- en Vechtstreek heeft van alle betrokken gemeenten groen licht gekregen om het doelgroepenvervoer zelf te gaan organiseren. Dat betekent dat er een eigen vervoersorganisatie komt en dat de huidige uitvoerder van het wmo-vervoer, Taxi Hop, wordt overgenomen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

8 reacties op “Groen licht voor eigen vervoersorganisatie Gooi- en Vechtstreek”

Mark Berentssen|27.05.20|10:31

#PLUS-OV Oude wijn in nieuwe, HELE dure zakken.

Strange Inthenight|14.05.20|13:58

@ Peters Vriens;
Dáár heeft de gemeente nou géén geld voor!
Ze wille het wiel weer eens opnieuw uitvinden.

Nogmaals: succes!

Zozo|14.05.20|13:57

Worden de chauffeurs dan ook als ambtenaar uitbetaald? Lijkt me een verbetering, maar zal wel niet.

Cees Tetteroo|14.05.20|13:56

Met een 0 uren contract geen bijdrage ?

Peter Vriens|14.05.20|13:23

Personen vervoer tegen betaling is vergunning plichtig, ook voor Gooi en Vechtstreek.
Voor de gemeente G.V. kennelijk reden Hop over te nemen.
Het aanbesteden heeft vele bezwaren, anders zou gooi en vechtstreek zijn nek niet uitsteken!
Een frisse wind door het doelgroepen vervoer is hard nodig.
De geïndiceerde een persoonlijk budget toewijzen met indien nodig hulp en hen zelf een vervoerder laten kiezen waardoor we van aanbesteden verlost zijn. De klant heeft weer keuze.

Strange Inthenight|14.05.20|13:02

Dus de overheid gaat met ambtenaren plannen, regisseren én vervoeren?
Succes!

Taxi Volendam|14.05.20|12:39

Proficiat Hop/Gooi en Vechtstreek !
Hopen dat tijd gegund wordt om het vervoer goed op te pakken.
Veel bedrijven zijn de laatste 20 jaar buiten spel gezet (failliet) door het aanbesteden.
Opdrachtgevers hebben uiteindelijk beperkte keuze waardoor aanbesteden niet meer werkt zoals bedoeling was.
KNV commentaar zou positief moeten zijn. Voor aanbesteding gekte in 1997 zonder automatisering was het vervoer prima. Met de planning systemen kan elk taxi bedrijf het nog beter! Geef het een kans!

Johan Zevenbergen|14.05.20|12:13

Kortom de overheid begint een eigen met de taxibranche concurrerend bedrijf,
En is zijn eigen opdrachtgever en financier.
Dit lijkt mij niet transparant en in strijd met de Europese wet en regelgeving.