Breng flex slaat aan

Voor € 3,50 rijdt Breng flex van halte naar halte, waarbij de klant zelf bepaalt welke haltes dat zijn. De nieuwe service van Hermes draait nu ruim een week rond Arnhem en Nijmegen en kan volgens de initiatiefnemers al meteen rekenen op een hoge waardering.

Sinds de start op 18 december hebben 850 mensen een account aangemaakt. Daarvan hebben 142 verschillende klanten samen 340 ritjes geboekt, gemiddeld 2,4 ritjes per klant. De gemiddelde wachttijd tussen boeken en ophalen is 10 minuten. De relatief korte ophaaltijd, de ritprijs (altijd € 3,50) en het persoonlijke contact, chauffeur en klant kennen elkaars voornaam, zijn factoren die goed scoren in de waardering.

Na iedere rit kunnen klanten via de app de rit beoordelen, maar dat hapert soms nog wat. Daar wordt aan gewerkt. Vervoerder Hermes hoopt met de feedback van de eerste testrijders nog meer kinderziektes op te sporen. Een aantal klanten heeft 5 gratis ritten gekregen om de service uit te testen. Maar iedereen kan inmiddels gebruik maken van de service.

Iedere Breng flex klant krijgt een persoonlijke promocode die gedeeld kan worden met familie en bekenden. Nieuwe klanten kunnen met die code een gratis rit maken en iedereen die op die wijze een nieuwe klant aanbrengt ontvangt zelf ook weer een gratis ritje. Op deze manier hoopt Hermes de klantenkring van Breng flex als een olievlek te vergroten.

Breng flex is een proef in 2 afzonderlijke gebieden: Arnhem-Roozendaal-Velp en daarnaast Nijmegen- Oosterhout-Wijchen en Berg en Dal. De dienst rijdt op afroep via de gratis Breng flex app of telefoon. Breng flex rijdt kriskras van halte naar halte, zonder dienstregeling. Onderweg kunnen andere klanten worden opgehaald, alleen wanneer dat past in het tijdschema van de al opgehaalde klanten. Na 1 jaar wordt bepaald of het experiment succesvol is.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.