HTM start proef reizigersinformatie via twitter

HTM start met een proef om actuele reizigersinformatie via twitter te verspreiden. De proef duurt een half jaar. Daarna bepaalt HTM aan de hand van de opgedane ervaringen of twitter inderdaad een gewenste aanvulling is op de bestaande communicatiemiddelen.
De afgelopen tijd is volgens HTM gebleken dat niet altijd alle reizigers even snel te bereiken waren om wijzigingen in de dienstregeling te melden. Twitter kan een nuttige aanvulling zijn om meer reizigers sneller “realtime” te informeren, aldus et bedrijf. Van begin tot eindedienstregeling gaat HTM actuele reisinformatie “twitteren”. Het betreft een proef van een half jaar waarbij in eerste instantie alleen tweets met actuele reisinformatie worden geplaatst. Tijdens de proef bekijkt HTM hoe zij het beste kan reageren op tweets van reizigers. Daarnaast onderzoekt HTM ook de mogelijkheid om op lijnniveau te gaan twitteren. Het HTM twitteraccount is HTM_reisinfo. Dit is het enige officiële account van waaruit HTM actuele reisinformatie “twittert”.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.