Mogelijke toeslag voor reizigers naar Schiphol vanaf 2036

Geld, boete, tientjes (bron: Vincent)
Foto: VK

Als het Rijk niet met 1,5 miljard euro financiering komt voor het doortrekken van de Noord-Zuidlijn, moet iedereen die met auto, trein, metro of bus van en naar knooppunt Schiphol reist straks een toeslag van 2 euro meebetalen. Dat is het plan B dat een alliantie van overheden en bedrijven heeft bedacht. De toeslag zou moeten ingaan vanaf het moment dat de metrolijn naar Schiphol klaar is, naar verwachting in 2036.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

3 reacties op “Mogelijke toeslag voor reizigers naar Schiphol vanaf 2036”

Martin Kroon|26.11.21|11:06

De onlogica van een heffing voor wie nu al per OV naar Schiphol reist is stuitend.
Je gaat dus straffen wie al het gewenste gedrag vertoont! Hoe wordt dit geregeld?
Als ik per trein van Leiden via Schiphol naar Amsterdam CS reis, moet ik dan ook meebetalen?
Je kunt het autoprobleem niet oplossen door de oplossing duurder te maken.

[Dit lijkt inderdaad op maatregelen die gevaccineerden raken om de vermeende vrijheid van ongevaccineerden te dienen………]

Wolfgang Spier|26.11.21|10:16

U kunt per stoptrein vanuit Hoorn Kersenboogerd, Weesp, Sassenheim, Almere Oostvaarders (en veel meer woonwijken) rechtstreeks naar Schiphol. De overheid wil nu 2 euro extra per rit om de Noord-Zuid-metro te verlengen naar Schiphol (of 110 euro per jaar als u daar werkt). Dan moet u straks enkele kilometers vóór Schiphol (met uw koffers) overstappen op die metro. U krijgt er een kwartier reistijd bij. U ziet dat de overheid snelwegen blijft verbreden. En denkt na…..

Pat Rick|24.11.21|11:49

Hallucinant hoe dit dossier wordt verpruts door politiekers. Het is een no-brainer, maar men wil blijven discussiëren om maar geen geld te hoeven uitgeven. Ondertussen loopt de zuid-flank van A’dam vast, wat nog veel meer geld kost. Men loopt weer achter de feiten aan. Hebben we ook gezien met de vaccinaties en boosters waardoor we nu weer in de knel dreigen te raken. Ook met milieumaatregelen om doelstellingen van 2030/2050 te halen. Overheid moet juist voorwaardescheppend zijn ipv belemmerend!