RAI Vereniging: coronacrisis verandert mobiliteit blijvend

Fietsgarage Mahlerplein Amsterdam BEELD Vervoerregio Amsterdam
Fietsgarage Mahlerplein Amsterdam BEELD Vervoerregio Amsterdam

De coronacrisis heeft ingrijpende en blijvende gevolgen voor de mobiliteit in Nederland. Mensen zullen vaker thuis werken dan voorheen, maar er ontstaat ook meer behoefte aan individueel vervoer per auto of fiets. Dat concludeert RAI Vereniging-voorzitter Steven van Eijck op basis van een onderzoek naar het reis- en thuiswerkgedrag van reizigers.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

3 reacties op “RAI Vereniging: coronacrisis verandert mobiliteit blijvend”

Peter Aansorgh|14.05.20|10:34

Meer auto’s op de weg lijkt me een probleem. In het buitenland mogen automobilisten met een B-rijbewijs op een 125cc motor of scooter. Bij ons moet je daar drie rij-examens voor doen (theorie, voertuigbeheersing en verkeersdeelname). Op zich lijkt het me niet verstandig om iemand zonder training op een evenwichtsvoertuig te zetten, maar wij overdrijven. Een B-Rijbewijs met een dag training en certificaat zou een goede tussenoplossing zijn. Motoren geven minder file’s en parkeerproblemen.

Peter Aansorgh|14.05.20|10:32

Nog meer auto’s op de weg lijkt me een probleem. In het buitenland mogen automobilisten met het B-rijbewijs op een 125cc motor of scooter. Bij ons moet je daar een rijbewijs voor halen, met een theorie-examen en twee praktijkexamens (voertuigbeheersing en verkeersdeelname) Op zich lijkt het me een slecht idee om iemand zonder training op een motorfiets te zetten, maar onze methode gaat wel erg ver. Wellicht zou een B-Rijbewijs en een dag training met certificaat een goede tussenoplossing zijn.

Niels Couvreur|14.05.20|10:15

Interessant tuk