Zo anticiperen deelauto-aanbieders op de coronacrisis

Een klant bij een deelauto van Mywheels BEELD Mywheels
Een klant bij een auto van Mywheels BEELD Mywheels

Ook deelauto-aanbieders MyWheels en Greenweels hebben extra aandacht voor de coronacrisis. Zo worden hun auto’s regelmatig grondig gereinigd. Daar bovenop verlaagt MyWheels de tarieven met 30 procent. Reserveringen bij het bedrijf kunnen bovendien gratis worden geannuleerd. Beide bedrijven hebben hun klanten per mail op de hoogte gesteld.

Beide bedrijven willen graag auto’s aan blijven bieden. “Medewerkers in vitale functies moeten nog steeds op pad, of mogelijk wil je boodschappen halen of lekker even uitwaaien”, schrijft Greenwheels in de email. Mywheels meldt: “Het advies is om zoveel mogelijk thuis te werken en te blijven. Echter zullen de mensen in de vitale beroepsgroepen toch op hun werk moeten komen. Verder zijn er altijd mensen die om een andere reden de deur uit moeten.”

De deelautobedrijven benadrukken dat ze de auto’s goed reinigen met desinfecterende schoonmaakproducten. Ze wijzen erop dat klanten zelf ook maatregelen kunnen nemen. Bijvoorbeeld door handgel en reinigingsdoekjes te gebruiken voor aanvang van de rit. De kans op besmetting via oppervlakken van een auto lijkt beperkt, onderstrepen ze.

Twee uur geblokkeerd

MyWheels neemt daarnaast nog verschillende extra maatregelen, staat in de mailing naar klanten. “Ondanks dat het besmettingsgevaar erg klein is, hebben wij onze systemen zodanig ingesteld dat een auto na afloop van een rit twee uur geblokkeerd wordt om de kans op besmetting verder te verkleinen.”

Daarnaast heeft het bedrijf besloten om de tarieven met 30 procent te verlagen, zowel het uurtarief als de kilometerprijzen. Voor reeds geboekte ritten in deze periode gelden tevens de aangepaste tarieven. De nieuwe tarieven gelden tot en met 6 april. Reserveringen in deze periode kunnen gratis worden geannuleerd.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.