VVN en Shell starten ‘Helm op je Hoofd’-campagne

VVN en Shell starten ‘Helm op je Hoofd’-campagneMet de ‘Helm op je Hoofd’-campagne vragen Shell en Veilig Verkeer Nederland (VVN) aandacht voor het dragen van een fietshelm door kinderen . Shell en VVN geven deze week op acht basisscholen interactieve workshops aan kinderen uit groep 3 en 4 om het imago van de fietshelm te verbeteren en om het belang van het dragen van een helm voor hun verkeersveiligheid te benadrukken. Dit is tevens de start van een onderzoek naar de bereidwilligheid van kinderen om een fietshelm te dragen.

Rondom de campagne wordt onderzocht waarom de helm niet veel wordt gedragen door kinderen in Nederland. “Vermoedelijk heeft dit te maken met een imagoprobleem,” zegt Bianca Stip, Social Investment Advisor, Shell Nederland B.V. “Omdat op dit moment nog erg weinig kinderen een helm dragen tijdens het fietsen proberen wij met deze campagne het imago van de helm een boost te geven. Zo delen wij op acht basisscholen fietshelmen uit die de kinderen zelf mogen versieren.” Na een aantal weken wordt de houding van de kinderen en hun ouders ten opzichte van de fietshelm opnieuw getoetst. De onderzoeksresultaten worden eind mei bekendgemaakt.

De campagne is onderdeel van Het Mobiele Verkeersplein van Shell en VVN. Dit is een oefenplein waar schoolkinderen met skelters, fietsen en verkeersborden de verkeerspraktijk nabootsen. Tot nu toe hebben 40.000 kinderen verkeerslessen gevolgd op het mobiele verkeersplein. Deelnemende kinderen worden geadviseerd over het dragen van een helm.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.