Nieuwe campagne over te hard rijden

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu start een nieuwe campagne over te hard rijden. De campagne focust zich met name op automobilisten die tot maximaal 10-15 km te hard rijden binnen de bebouwde kom op 30- en 50-km wegen.

 In 2010 werd de campagne voor het eerst gehouden. Hert ging om de eerste verkeersveiligheidscampagne onder het rijksbrede koepelthema Veiligheid. Dit campagnejaar heeft goede resultaten geboekt, zo denkt de minister. ‘De houding en het zelfgerapporteerd gedrag zijn positief beïnvloed, de communicatieve werking was ruim voldoende en waarschijnlijk hebben de outdoormiddelen ook invloed gehad op het daadwerkelijke gedrag.’ In de outdooruitingen worden beelden van kwetsbare verkeersdeelnemers met een snelheidsbord gebruikt. Uit onderzoek is volgens de minister gebleken dat verkeersborden onbewust meer geaccepteerd worden als daarbij een rechtvaardiging voor de maatregel wordt gegeven.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.