Fietskar van AH bevalt goed

De iShop van Albert Heijn slaat aan. Zowel de fietsers als de supermarkt varen er wel bij.
De iShop is een fietskar waarbij klanten in de winkel de iShop gebruiken als winkelwagen om na het boodschappen doen de kar eenvoudig aan de fiets vast te klikken en naar huis te fietsen. Uit een proef die Apeldoorn is gehouden blijkt dat de gebruikers er tevreden over zijn, en de supermarkt meer omzet genereert. Tegen een borg van 50 euro konden klanten van de Albert Heijn meedoen aan de proef met de iShop. Er waren vijftig iShops beschikbaar. Uit de proef is gebleken dat gebruikers vaker naar Albert Heijn gaan, namelijk in plaats van één keer elke 2,5 weken gaan ze één keer per 1,5 week. Dat betekent een toename van ruim 19%. Ook besteden ze meer per week. Voor de proef lag het gemiddelde op 58 euro, tijdens de proef op 66 euro, een toename van 14 procent.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.