Illegale praktijken op afzetstrook Schiphol bemoeilijken taxiwerk

Schiphol taxi
Foto: ProMedia

Mensen die iemand willen ophalen of wegbrengen bij Schiphol worden in verband met corona verzocht om zoveel mogelijk buiten te blijven. Er blijkt echter creatief om te worden gegaan met dit verzoek. Zo wordt de afzetstrook ook gebruikt om reizigers op te halen en wordt daar nu uitgebreid afscheid genomen, tot ergernis van taxichauffeurs die hun werk hierdoor niet naar behoren kunnen uitvoeren. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

18 reacties op “Illegale praktijken op afzetstrook Schiphol bemoeilijken taxiwerk”

Tjerk Vinckx|05.09.21|22:27

@ Bob Nijhof, uitstekend verwoord ….je kan er op wachten dat waar neer het zakelijk verkeer en het toerisme als van voor de Covid 19 periode opgang komt dat hier aanrijdingen met uitstappende passagiers onvermijdelijk zijn. Dennis Muller kunnen we dan hier voor verantwoordelijk stellen !!
Het enigste wat telt voor de Schiphol Exploitatie maffia zijn vierkante meters winkel oppervlaktes en betaalde parkeer plaatsen.

Bob Nijhof|03.09.21|20:57

Jullie hebben ruimte zat. Die hele K&R boven had mooi kunnen dienen als pure K&R voor aankomst- én vertrek-REIZIGERS. Dan had je nog ruimte over voor een reuzenrad.
Maar door alle paaljes, blokkades, slagbomen, bloembakken, parkkeerruimte voor VIPS, achterlijke hekken, slecht management, beroerde toekomstvisie en wat al niet meer is het verworden tot een ratjetoe van kleinzieligheid, onoverzichtelijkheid en ruimte voor de happy few. Chapeau!

Bob Nijhof|03.09.21|20:34

Klanten afzetten? Links en rechts is er verkeer naast je taxi. Komt er weer zo’n idioot langs. En een geel hesje moet dat gaan voorkomen?
In welk heelal leven die mensen die dit hebben besloten?
Hebben die Corona? Is er nou helemaal niemand die zich hier de ogen uit zijn kop voor schaamd? Is er niemand die denkt; verrek, wat wij hier doen creëert vroeg of laat een enorm ongeluk?
Blijkbaar niet: “Schiphol ziet niet voldoende reden om nu al verdere maatregelen te nemen.” Draag mij maar weg..

Jorg|03.09.21|17:17

Ja Bob op Zaventem werken slagboompjes toch wel goed, iedereen is is binnen 10 minuten weer weg, maar ja dat brengt natuurlijk geen geld in het laatje parkeergarages wel.

Bob Nijhof|03.09.21|17:12

Het probleem is dat jullie eigenhandig ALLE taxi’s hebben verbannen naar die afzetstrook.
Het bedroefende niveau van deze uitleg is mooi te lezen in “geen plaats voor een paal want SH moet “open terein” blijven. En “zijn verwachting” is dat de drukte op K&R vanzelf afneemt als de drukte in de terminal afneemt.
Heeft iemand nog het bonnetje van deze specialist want deze is stuk. Is dit interview maandagmorgen om 08.05 afgenomen in een psychiatrische kliniek?

Holland Taxi Peter Walgreen|03.09.21|17:00

Een heel verhaal Bob, maar je hebt er wel over nagedacht en ik kan het op nagenoeg al je punten wel met je eens zijn.

Bob Nijhof|03.09.21|16:55

“Helaas hebben we niet een oneindige hoeveelheid verkeersregelaars om elke iedereen die de fout ingaat weg te sturen.” Letterlijk een gevaarlijke wegsituatie creëren dan dan de schoudertjes ophalen en wijzen naar de gevolgen van je beslissing.
Goh, wat we hebben besloten is een totale faal. Mmmm even denken, laten we de gevolgen aanpakken.
Het probleem is niet dat er mensen nu meer als normaal daar mensen oppikken.

Bob Nijhof|03.09.21|16:43

Mij dunkt dat als je al beperkte ruimte hebt deze zo productief mogelijk gebruikt.
Nee, Schiphol heeft een theorie dat ‘mensen niet meer naar de terminal moeten komen” en daarom niet wenselijk is dat mensen worden opgehaald op de Departurestrook. Kan iemand deze man een (dis-)functioneringsgsprek geven aub?
Volgens deze professional zijn er totop heden geen opstoppingen geweest. Echt..Kom eens vanachter je bureau vandaan.

Bob Nijhof|03.09.21|15:57

De meer ervaren chauffeur gaat daarom naar Departures. Maar verrek. “Dienstvervoer” heeft de taxibaan overgenomen zoals ambulances. Hoeveel ambulances heeft Schiphol dat men die HELE strook nodig heeft? Dit ging als 20 jaar goed maar nu hebben “Schiphol-diestvervoerders” deze baan toegewezen gekregen.
Zijn er opeens 90 ambulances , 40 Machausseevoertuigen, 30 takelwagens en 50 bussen per dag bijgekomen die daar opééns moeten staan?

Bob Nijhof|03.09.21|15:35

Effin..Klanten ophalen? Zet je auto maar in P1 en loop maar even 600m met koffers en klanten door een tochtige parkeergarage.
In een lift of via een goor trappenhuis. Rolstoel nodig? Ach joh, nergens goed voor.
Als je niet anders zou weten denk je als klant dat je met zo’n vage taxironselaar meegaat.
Halverwege zie je die klanten denken.. waar gaat dit heen? Waar word ik naar toe geleid? Is dít een taxistandplaats? Een parkeergarage? Echt Schiphol, kansloos.

Bob Nijhof|03.09.21|15:28

Maar wel zelf lekker dicht bij je kantoor parkeren, het liefst op de Centuurbaan bij de Marchaussee. Want besluiten maken waar een ander niets aan heeft zijn jullie blijkbaar goed, maar als het jullie zelf raakt dan verzin je opeens wél een pasklare oplossing.
Zero emision aan m’n hoela. Met je zonnepanelen. Jullie laten ons lachen.

Bob Nijhof|03.09.21|15:19

Dit kleine parkeerprobleempje is nog maar peanuts in jullie mobiliteitsaanpak.
Want jullie verkopen dit ongelooflijke mismanagement door te bepalen dat men gewoon niet meer met een auto naar de luchthaven moet komen. Minder emissie noemen jullie dat. Green-pro dit, zero tech dit. Bio nogwat hier, sustain2030 daar. Hou toch op.
Die hele luchtvaart drijft op het verbranden van gesubsidieeerde, accijnloze kerosine die per VASTE aansluiting aankomt.

Bob Nijhof|03.09.21|15:13

Díe klant moet centraal staan. Díe klant moet zich welkom voelen. Zeker bij de eerste of laatste kennismaking.
Maar goed, zoals jullie zien maakt het Schiphol niet eens uit of er 50% minder rezigers binnenkomen want links of rechtsom blijft Schithole toch wel bestaan. (Schiphol was de grootste steuntrekker qua Coronahulp, 1.5mrd).
Dit soort kwalijke gevolgen scheeld jullie geen ene ruk. Lekker afschuiven en met de vinger naar een ander wijzen, dát is jullie recept.

Bob Nijhof|03.09.21|14:55

Let maar op.
Want dat hele Schiphol Kiss&Ride is gewoon 1 grote geldklopperij geworden. Elke mogelijkheid word uitgeknepen om maximaal rendement te draaien. Elk kanaal word herzien. En in ruil voor nóg een inkomstenbron mag de nu dan de taxichauffeur zijn laatste kleine
voordeeltje inleveren en in een rijtje zijn werk doen. En steek je kop er niet bovenuit..
Wij leveren Schiphol die zo gewenste klanten af hé, díe zorgen uiteindelijk voor jullie inkomsten.

Bob Nijhof|03.09.21|14:32

Die regelen helemaal niks, nakkes, nada. Staan gewoon midden op de rijbaan naar vliegtuigen te kijken. Maar wel blaffen als je daar netjes je BCT even invuld. Wegwezen!
Oh u komt klanten brengen waar ik uiteindelijk van wordt betaald? Niets mee te maken. Oprotten.
Wat is dat voor een amateuristisch en slecht presterende janboel Muller?
In Kaboel is het nog netter geregeld. Maar binnenkort kun je er weer op hoor. Als je weer een Privium abbonement hebt.

Bob Nijhof|03.09.21|13:57

Kom eens achter je bureau vandaan Muller en kijk daar eens op vrijdag of zondag man. Wat een bende hebben jullie daar gecreëerd.
Is dat het resultaat van al jullie inspanningen en ervaring?
Dat verkeer komt daar slechts incidenteel en zijn dus niet bekend met de situatie met alle gevaar op zich.
Van de week al bijna een deur uit m’n taxi gereden door zo’n automobilist. En die zogenaamde verkeersregelaars staan met hun handen in de zakken maar een beetje hun tijd te voldoen.

Bob Nijhof|03.09.21|13:56

Corona? Laat me niet lachen. Geld. Daar draaid het om.
Men ziet nog meer “verkeersregelaars” dan voertuigen op die afgesloten baan.. Slechts een handvol “ontheffinghouders” gebruiken nu die baan. “Ontheffinghouders” dat is Schipholiaans voor betalende gebruikers.
Alle taxi’s die daar enigzins veilig klanten konden afzetten staan nu hutjemutje tussen alle andere verkeer.

Bob Nijhof|03.09.21|12:03

Schiphol is een aanfluiting van de grootste orde tegenwoordig. Al een paar jaar kom ik daar met tegenzin. Eerst het verdwijnen van de ophaalstrook.
Weggehaald voor dikbetalende klanten. Ga maar lekker naar P1. Na het wegvallen van een redelijke ophaalmogelijkheid nu dit hoofdstuk in deze Kiss&Ride fail.
Schan-da-lig. De taxibaan die nu dicht is word geheel niet gebruikt. Gewoon door een brakke onderbouwing afgesloten.