‘Taxi verzekeren in veel gevallen onverminderd lastig’

Aanrijding. Bron: iStock/RobertCrum
Aanrijding. Bron: iStock/RobertCrum (onbeperkt gebruik)

Door de coronacrisis is het dossier taxiverzekeringen een beetje op de achtergrond beland, maar het is voor veel taxiondernemers ‘onverminderd lastig’ om een betaalbare verzekering af te sluiten. Door diezelfde coronacrisis is er ook weinig gekomen van de plannen om werk te maken van schadepreventie. Dat zegt KNV Zorgvervoer en Taxi in antwoord op vragen van TaxiPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

6 reacties op “‘Taxi verzekeren in veel gevallen onverminderd lastig’”

Ton van Dalfsen|12.10.20|13:52

Ach ja, Dan denken en zeggen de verzekeraars e.d.: Het is maar een taxi. Totdat ze zelf een taxi nodig hebben. En dan nog zeggen: Zo duur?

Stevie|11.10.20|21:23

@ts tie Je hebt helemaal gelijk. De premie van taxiverzekeringen worden bepaald aan de hand van de gedeclareerde schades in de branche, niks meer en niks minder. En als er nog wat collega’s zijn die er een verdienmodel op loslaten is het niet vreemd dat verzekeren lastig is.

ts tle|10.10.20|19:27

Verzekeren is prima mogelijk. Als het voor autoverhuur(‘wagenpark’ 1 bus) kan dan moet taxi zeker lukken. Misschien eens in de spiegel kijken.

Maar taxi’s willen geen eigen risico en als ze de kans zien om flink te claimen dan vinden ze dat zelfs stoer.

Tja, dan verpest je het vanzelf! Voor nette eerlijke ondernemers die een serieuze borg storten is er geen enkel probleem. Mijn premie wordt elk jaar lager bij de Vereende. Sterker nog goedkoper is niet te vinden.

Frans Ritzerfeld|09.10.20|08:38

Een lease periode word meestal afgesloten voor 4 jaren, stel dat een taxi 8 jaren mee gaat, dan is de som snel gemaakt, verzekeringen zijn duurder als de lease, dit is regelrechte volksverlakkerij

Nico Gerards|08.10.20|16:24

Sluit me volledig bij je aan Frans.

Frans Ritzerfeld|08.10.20|10:48

Wat is het verschil met een prive verzekering en een taxiverzekering, (onbeperkte km.) met inzittende verzekering. Dit is discriminatie van de bovenste plank en weer word de taxibranche niet voor vol genomen. Het kan niet anders zijn dat er in ons politieke stelsel leiders zijn die absoluut iets tegen taxi’s hebben. Deze discriminatie is in meerdere vormen terug te vinden, bijv. busbaan en lijnbusbaan, dan de landelijke vergunningen, voor iedere gemeente heeft men een aparte vergunning nodig.