Wmo-taxi kan efficiënter rijden dankzij data over vervoer
Door steeds lagere voertuigbezettingen is het op veel plekken in Nederland nodig om doelgroepenvervoer anders in te richten. Zo ook in Groningen en Drenthe. Onderzoek van Liselotte Bingen in opdracht van Publiek Vervoer laat zien hoe data gebruikt kan worden om het vervoer en de inzet van voertuigen en chauffeurs efficiënter te maken. Zij keek onder meer naar het koppelen van vervoerssystemen en reisbehoeften op persoonsniveau.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Taxivervoer zou door lokale bedrijven uitgevoerd moeten kunnen worden zoals voor 2000 .
Aanbestedingen is een oorzaak van versnippering en inefficiënt vervoer waardoor ook faillissementen.
Iedere vervoersoort heeft nu zijn eigen vervoerder die lokaal geen vestiging heeft, juist noodzakelijk.
Liselotte Bingen spreekt over data. Die was 20 jaar geleden en ook nu voor handen, de systemen ook.
Marktwerking t.b.v. passagiers en lokale Taxibedrijven die elkaar kennen, is waar het aan schort.
Veel schade hebben toegebracht, ik zou graag willen dat IenM of ILT aangifte tegen mijn doen als zij van mening zijn dat mijn beschuldiging vals zijn, zodat de rechter daar een oordeel over kan uitspreken, voor wat het OM nog waard is op diverse plaatsen.
Uitsluitend door de achterlijke BCT mislukking zijn wij 15 jaar achterop geraakt is de ontwikkeling van geautomatiseerde taxisystemen. Tot 2005 straalde de TaxiExpo elk jaar weer met verbluffende innovaties op het gebied van monitoring en bestellen van taxi’s. Zonder de BCT waren wij Uber ver voor geweest en zonder het vrijgeven van de vakbekwaamheid, had Uber in Nederland dezelfde problemen gehad als nu in Engeland. IenM en ILT zijn criminele organisatie die de taxibranche onnoemelijk veel ..