KTO

Ouders in Wormerland en Oostzaan tevreden over leerlingenvervoer

Taxibusje van Noot
Taxibusje van Noot. Foto: Noot Personenvervoer

Het leerlingenvervoer in de gemeenten Wormerland en Oostzaan, uitgevoerd door Noot Personenvervoer, wordt door gebruikers beoordeeld met 6,9. Dat blijkt uit het meest recente tevredenheidsonderzoek. De respondenten zijn vooral te spreken over de veiligheid, comfort en de behulpzaamheid van de chauffeurs. 

Deze zaken worden door ouders respectievelijk beoordeeld met een 7,9 en 7,6. De communicatie van Noot richting de ouders wordt beoordeeld met een 6,6. Grootste zorgenkindje is de klachtenafhandeling. Deze scoort met een 5,8 een krappe voldoende.

“Er zijn meer ouders die tevreden zijn met het leerlingenvervoer, dan ouders die ontevreden zijn”, constateert het college van burgemeester en wethouders in een raadsbrief aan de Wormerlandse gemeenteraad. “Ouders die aangeven tevreden te zijn hebben vaak een vaste chauffeur op de route. Ouders die niet tevreden zijn hebben vaak geen vaste chauffeur en zijn niet tevreden over de communicatie en klachtenafhandeling van vervoerder Noot.”

Reisduur

Toch hadden ouders tussen september 2023 en maart 2024 weinig te klagen, blijkt uit de managementrapportage. Zo had in deze periode maar liefst 99 procent van de ritten een correcte reisduur. 94,83 procent van de ritten vertrok op tijd en 94,90 procent kwam op tijd aan. In deze maanden zijn in totaal 21 klachten ingediend.

“Deze cijfers laten zien dat het goed gaat met het leerlingenvervoer”, concludeert het college. “Echter wordt er niet 100 procent gescoord. Ieder kind dat te lang in de bus zit, te laat vertrekt of te laat aankomt, is er één te veel. Wij houden onze aandacht voor deze groep kinderen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.